وزارت ارتباطات طبق بند "الف" ماده 46 مکلف به فراهم نمودن زیرساخت های لازم برای اتصال کاربران حقیقی و حقوقی به شبکه ملی اطلاعات است.

مهندس علی اصغر انصاری، معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفتگو با خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت:تاکنون چند فعالیت موازی آغاز شده تا دستگاههای اجرایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند و طبق قانون نیز وزارت ارتباطات مکلف به فراهم نمودن زیرساختها در این زمینه است.

 وی با اشاره به اینکه تا پایان سال دوم برنامه صد در صد دستگاههای اجرایی باید به این شبکه متصل شده باشند گفت:تا پایان سال 94 باید امکان اتصال 60 درصد کاربران خانگی و صد در صد کسب و کارها به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده باشد که برای تحقق این مهم باید مطابق دستورالعمل ها به لحاظ فنی و به منظور اجرا به اپراتورهای ارتباطی مراجعه شود.

 وی با بیان اینکه شرکتهای pap مسوول ارائه خدمات پرسرعت به شبکه ملی اطلاعات هستند تصریح کرد:ارتباطاتی که این شرکتها به مردم میدهند با عنوان شبکه ملی اطلاعات نیست و دستورالعمل های فنی در کمیسیون تنظیم مقررات تهیه و ابلاغ شده تا زمینه اتصال مجموعه ها به این شبکه فراهم شود.

 وی اذعان داشت:بیشتر اتصال کسب و کارها و خانوارها به این شبکه مدنظر است و مانع موجود تعرفه بود که میزان آن درکمیسیون تنظیم مقررات تصویب شد و هم اکنون این امکان وجود دارد که کاربران در کنار ارتباط اینترنت جهانی ارتباط با شبکه ملی را نیز دریافت کنند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.