معاون توسعه و مديريت شبكه سازمان فناوري اطلاعات از ايجاد مراكز داده در 3 استان ديگر كشور خبر داد و گفت: وزارت ارتباطات ممكن است نسبت به ايجاد و توسعه شبكه ملي اطلاعات و مراكز داده داخلي امن و پايدار با پهناي باند مناسب اقدام كند.

مهندس علي اصغر انصاري در گفتگو با خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه هم اكنون عمليات اجرايي احداث مراكز داده در 15 استان كشور در حال انجام است گفت: به تازگي در 3 استان خوزستان، همدان و قم نيز مراكز داده ايجاد شده كه براساس اين طرح شبكه گسترده اي با هدف ارائه سرويس به ذينفعان شبكه به صورت رايانش ابري پياده سازي ميشود.

وي تصريح كرد: تمامي دستگاههاي اجرايي مكلف اند ضمن اتصال به شبكه ملي اطلاعات و توسعه و تكميل پايگاههاي اطلاعاتي، اطلاعات خود را در مراكز داده داخلي با رعايت مقررات امنيتي و استانداردهاي لازم نگهداري و به روزنمايي نمايند.

وي با بيان اينكه مراكز داده استاني اهداف متعددي را پي گيري مي‌كند خاطرنشان ساخت: افزايش ضريب امنيت اطلاعات، امكان حفاظت از داده‌هاي مهم، كاهش احتمال نفوذ به سايت هاي داخلي و ارتقاي كيفيت خدمات سرويس دهي به مشتريان و كاهش هزينه ذخيره و تامين امنيت داده ها از جمله اهداف ايجاد اين مراكز است./ح
برچسب ها: شبکه ملی ، اینترنت ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.