روز خوب بورس هم براي اهالي تالار و هم براي رئيس سازمان بورس در حالي رقم خورد كه اكثر صنايع بورسي تشنه خريد از سوي سهامداران بودند. فضايي كه با ابقا صالح ابادي رشد 2/03 درصدي شاخص كل را به همراه داشت.

علي صالح‌آبادي رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: براساس جلسه روز گذشته شوراي عالي بورس كه به رياست وزير اقتصاد و با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت و ساير اعضاي شوراي بورس برگزار شد، گزارشي از عملكرد بازار سرمايه و آخرين وضعيت تامين سرمايه بنگاه‌هاي توليدي از طريق بازار سرمايه و برنامه‌هاي اين بازار براي توسعه هرچه بيشتر ارائه شد.

علي صالح‌آبادي با بيان آنكه در اين جلسه نقش كلي بازار سرمايه ترسيم و تصميمات مناسبي براي تداوم روند مثبت بازار سرمايه اتخاذ شد، تصريح كرد: براساس قانون تا دو سال و نيم آينده رياست سازمان بورس و اوراق بهادار دوباره به عهده من گذاشته شد.

وي در خصوص نقش بازار سرمايه در اقتصاد كشور افزود: برنامه ما گسترش و پر رنگ‌تر شدن نقش بازار سرمايه در توسعه اقتصادي كشور براساس همكاري با وزارتخانه‌هاي اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت نيرو و بانك مركزي است كه در اين رابطه به طور حتم همكاري‌هاي ما به صورت گسترده‌تري افزايش خواهد يافت.

وي در خصوص مهم‌ترين اولويت كاري خود در سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: مهم‌ترين اقدام در اين رابطه بحث تامين مالي بنگاه‌هاي اقتصادي از طريق ورود و توسعه ابزارهاي جديد مالي در بازار سرمايه است.

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار تصريح كرد: در جلسه روز گذشته شوراي عالي بورس بحث راه‌اندازي بورس ايده به منظور توسعه فناوري و كمك به نخبگاني كه داراي ايده‌هايي در جهت توسعه بازار سرمايه هستند مطرح شد.

وي در اين ارتباط تصريح كرد: مقرر شد نخبگاني كه داراي ايده و يا اختراع هستند بتوانند اختراع و يا ايداه خود را از طريق راه‌اندازي بورس ايده كه در آينده نزديك انجام مي‌شود به ثبت برسانند.

وي تاكيد كرد: از ديگر اولويت‌هاي بازار سرمايه رونق بورس انرژي و توسعه ابزارهاي مالي است.

وي در پاسخ به اين سوال كه چه برنامه‌اي براي بازار سرمايه در رابطه با عرضه‌هاي اوليه داريد تصريح كرد: در خصوص عرضه‌هاي اوليه برنامه ما تداوم اين عرضه‌ها براساس دستورالعمل‌هاي موجود است كه براين اساس سهام پتروشيمي جم در آينده‌ اي نزديك از طريق فرابورس انجام مي‌شود همچنين فولاد هرمزگان و شركت ارفع روز گذشته كار پذيرش آن‌ها در فرابورس انجام شد ضمن آنكه كار پذيرش شركت صدرا هم روز گذشته براي عرضه از طريق فرابورس به پايان رسيد.

علي صالح‌آبادي در رابطه با واكنش بازار و خبرهاي موجود طي روزهاي اخير گفت: در بازار سرمايه ساز و كارهاي لازم براي كنترل نوسان وجود دارد كه مهم‌ترين آن دامنه نوسان قيمت و حجم مبنا است.

وي ادامه داد: آن چيزي كه در كنار شاخص از اهميت برخوردار است موضوع نقد شوندگي است كه بايد اين موضوع در رابطه با افزايش سرعت نقدشوندگي بازار سرمايه به طور جدي مورد توجه مسئولان قرار گيرد.

وي در رابطه با توصيه به سهام‌داران اظهار داشت: سهام‌داران بايد در نظر داشته باشند كه نوسان جزو ذات بازار سرمايه است و در بعضي مواقع شاخص‌ها روند افزايشي داشته و در برخي موارد كاهش مي‌يابد به همين منظور به سرمايه‌گذاران توصيه مي‌شود كه دچار هيجانات مقطعي نشوند و به بلند مدت نگاه كنند توصيه من به سهام‌داران اين است كه بدون مطالعه و بررسي اقدام به خريد و فروش سهام نكنند.

وي افزود: در حال حاضر با توجه به شرايط فعلي بازار سرمايه شركت‌هاي خوبي در اين بازار در حال فعاليت هستند ضمن آنكه وضعيت شركت‌هاي بورس براساس سودآوري امسال به سال گذشته روند رشد را نشان مي‌دهد و ما منتظر ارائه گزارش شش ماهه شركت‌ها به بورس هستيم كه به زودي به سازمان بورس ارائه خواهد شد.

وي در پايان در خصوص تعيين مديرعامل جديد بورس انرژي گفت: طبق قانون بورس انرژي يك شركت كامل و مستقل است و مديرعامل آن از طريق هيئت مديره تعيين و براي تاييد صلاحيت حرفه‌اي به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفي مي‌شود كه اميدواريم اين كار طي چند روز آينده انجام شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: صالحی ، سرمایه ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار