بورس تهران در رکوردی، پس از کاهش‌های پیایی و نگران‌کننده امروز به مدار رشد بازگشت و با ثبت رکورد رشد ۱۱۵۰ واحدی سهامداران را خوشحال به خانه‌های خود برگرداند.

به گزارش گروه اقتصاد باشگاه خبرنگاران، این رقم افزایش در دو هفته گذشته، سابقه نداشت و طی این مدت شاخص بورس بیش از 4000 هزار واحد کاهش را تجربه کرده بود.

امروز در حالی بورس رکوردشکنی کرد که در روزهای گذشته کاهش‌های نگران کننده‌ای در بازار به وجود آمده بود. در عین حال بورس تهران موفق به فتح مجدد قله 58 هزار واحد شد و با افزایش خیره‌کننده 1150 واحدی همزمان با ابقای علی صالح‌آبادی در رأس سازمان بورس، سهامداران خود را خوشحال روانه خانه‌هایشان کرد.

امروز ارزش روز بازار سهام هم با افزایش قابل توجهی 285 هزار میلیارد و 550 میلیون تومان رسید تا افزایش بیش از 5 هزار ملیاردی را در یک جلسه معاملاتی تجربه کند.

از جمله اتفاقاتی که در جریان معاملات امروز رخ داد، بازگشایی نماد معاملاتی صنایع شیمیایی سینا با توجه به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بود.

آغاز معاملات نیز با برتری تقاضا نسبت به عرضه و فشار خرید آغاز شد تا شاخص بورس تحت تأثیر همین عوامل رشد بیش از 1150 واحدی را تجربه کند.

صنایع هلدینگ خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، هلدینگ تأمین، مخابرات ایران و بانک ملت بیشترین تغییرات در ارزش روز بازار رقم زدند.

همچنین، بیشترین حجم‌ معاملات نیز به نمادهایی چون بانک سینا، هلدینگ تأمین، پالایش نفت بندرعباس و سایپا و ایران خودرو اختصاص داشت.

بیشترین تأثیر افزایش رقم شاخص کل بورس را هم هلدینگ خلیج فارس با 129 واحد، پالایش نفت بندرعباس نیز با 129 واحد، ملی صنایع مس ایران، هلدینگ تأمین، مخابرات ایران و بانک ملت مجموعا با 280 واحد مثبت داشتند.

بنابر این گزارش، بیشترین افزایش قیمت را هم صنایع شیمیایی سینا پس بازگشایی، لبنیات کالبر، نوسازی و توسعه سازمان و جام دارو داشتند.

همچنین در مقابل ریخته‌گری تراکتور سازی ایران، زامیاد، قند نقش جهان، لابراتوار دکتر عبیدی بیشترین کاهش قیمت را رقم زدند.



انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، سهام ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار