«پنگلین بالینگدون» نماینده مجلس فیلیپین لایحه ای با مضمون توقیف رسانه های ضد اسلامی را به مجلس پیشنهاد داد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، به منظور کاهش تبعیض نسبت به اقلیت مسلمان ساکن کشور فلیپین، «پنگلین بالینگدون» یکی از نمایندگان مجلس این کشور لایحه ای را مبنی بر منع ذکر وابستگی های قومی و مذهبی مظنونان در رسانه ها به مجلس پیشنهاد داد.

وی طی مصاحبه ای گفت: امروزه در اکثر رسانه ها به مظنونان با توجه به فرهنگ های قومی و مذهبی شان برچسب می زنند. به عنوان مثال هنگامی که یک حادثه تروریستی روی می دهد، فورا رسانه ها این حادثه را به مسلمانان ربط می دهند، و آنان را مسلمانان تروریست خطاب می کنند، این عمل رسانه ها واقعا تبعیض آمیز است.

وی افزود: این لایحه رسانه ها را از به کار گیری عنوان مسلمان و یا حتی مسیحی برای توصیف مظنونان اعمال غیر قانونی منع می کند. چنین برچسب های غیر منصفانه ای اقلیت مسلمان را تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع اقلیت مسلمان نیز همانند دیگر مردم در این کشور قابل احترام هستند و همه باید از امتیازات یکسانی برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: هر کسی که این قانون را نقض کند حداقل شش ماه حبس و جزای نقدی به میزان 10000 پزو را باید پرداخت کند، و اگر ناقض این قانون یک نهاد حقوقی و یا یک سر دبیر رسانه خبری باشد، جزای نقدی به میزان 50000پزو را باید پرداخت کنند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار