در آستانه بازي استقلال با بوريرام؛

تاريخچه حضور استقلال در آسيا

تیم فوتبال استقلال ایران توانسته 2 مرتبه قهرمانی در آسیا را تجربه کند که اولین قهرمانی خود را در برابر تیم رژيم اشغالگر قدس کسب کرده، اين تيم 13 مرتبه در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده است.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، رقابت های قهرمانی آسیا از سال 1346 برگزار می شود و تا الان نيز ادامه دارد به طوري که چهارشنبه 27 شهريور تيم هاي استقلال ايران و بوريرام تايلند به مصاف يکديگر مي روند.



تیم فوتبال استقلال تهران در اولین حضور خود در سال 1349 توانست مقام قهرمانی را کسب کند. در این دوره دراکو رایکف که پیش از این مربیگری تیم ملی را عهده دار بود سرمربی استقلال بود. این مربی در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا در سال 1349 در برابر تیم هایی از کشور لبنان و مالزی با نتیجۀ 3-0 به پیروزی دست پیدا کند.

در نیمه نهایی تیم جوان اندونزی را برد و در فینال با تیم رژيم اشغالگر قدس رودر رو شد. در آن دوره تیم رژيم اشغالگر قدس در قاره آسیا بازی مي کرد که در بازی فینال این دوره که در ورزشگاه پر از تماشاچی امجدیه برگزار شد. رژيم اشغالگر قدس با گل ازکیل هازوم بازیکن ملی پوش خود در دقیقۀ 43 پیش افتاد اما در دقیقۀ 83 استقلال با گل غلام وفا خواه مساوی کرد و بازی به وقت اضافه کشید در دقیقۀ 92 مسعود معینی توانست گل برتری استقلال را بزند تا این تیم برای اولین بار قهرمان آسیا شود.

شایان ذکر است که غلامحسین مظلومی با 5گل زده آقای گل این رقابت ها شد. در دوره بعدی این رقابت ها و در سال 1350 استقلال در بانکوک با تیم ارتش کره جنوبی و العربی کویت و پراک مالزی هم گروه بود که پیروزی در این 3 تیم در نیمه نهایی حاضر شد. اما نتوانست الشرطه عراق را ببرد و در رده بندی تیمی کره جنوبی را مغلوب کرد و سومی این رقابت ها را از آن خود کرد.
 


بعد از وقفه 14 ساله در این رقابت ها دوره 5 لیگ قهرمانان آسیا در سال 1364 برگزار شد اما به دلیل اینکه لیگ ایران در دوران جنگ تحمیلی به درستی انجام نمی شد چند دوره فقط قهرمان جام حذفی را به این رقابت ها می فرستادند. اما تیم ها نتایج قابل قبولی را نگرفتند تا دوره دهم لیگ قهرمانان آسیا استقلال که قهرمان لیگ قدس ایران شده بود توانست در این رقابت ها شرکت کند.

در مرداد ماه سال 1369 استقلال در 2 بازی رفت و برگشت 1-1 و 1-0 با گل های صمد مرفاوی توانست مقابل حريفش پيروز شود و به مرحله بعد راه پیدا کند در مرحله بعد بازی ها به صورت گروهی انجام گرفت بعد از چند ماه وقفه استقلال در این مرحله با غلبه بر تیم هیا 25 آوریل کره شمالی و بانکوک تایلند و یک تساوی در برابر تیم محمدان بنگلادش که میزبان این رقابت ها بود توانست به نیمه نهایی راه پیدا کند. در این مرحله تیم پلیتا جا اندونزی را با 2 گل عباس سرخاب و شاهرخ بیانی مغلوب کرد و در 7 مرداد سال 70 در دیدار نهایی رویاروی لیائونینگ چین قرار گرفت و با غلبه بر این تیم با گل های مرفاوی و حسن زاده بعد از 20 سال قهرمانی این رقابت ها را بدست آورد. نکته قابل توجه اینجاست که منصور پور حیدری در قهرمانی اول استقلال به عنوان بازیکن و در دومین قهرمانی این تیم به عنوان سرمربی حضور داشت. در این دوره صمد مرفاوی با 6 گل زده آقای گل و مجید نامجو مطلق تکنیکی ترین بازیکن شناخته شدند. همچنین عابدزاده بهترین دروازه بان جام شد.



در دوره بعد این رقابت ها با غلبه بر تیمهای رقیب در سال 1370 و سه ماه بعد از قهرمانی در آسیا باز هم به فینال راه پیدا کرد. در مرحله نهایی در قطر استقلال با گل دقیقه 58 امیر هاشمی مقدم از الهلال پیش افتاد اما در دقیقه 73 نتیجه تساوی یافت تا در ضربات پنالتی حسن زاده و سرخاب و مرفاوی ناکام ماندند و این تیم نتوانست سومین قهرمانی خود را کسب کند.
در فصل 78-77 استقلال با سر مربیگری مرحوم ناصر حجازی توانست پس از 8 سال تا فینال جام باشگاه های آسیا راه پیدا کند.

در مقدماتی این رقابت ها استقلال در مجموع رفت و برگشت 3 بر 1 در برابر نیروی هوایی عراق پیروز شد. مرحله بعدی این رقابت ها به شکل گروهی برگزار می شد. استقلال 2 بازی خود در برابر الهلال و العین پیروز شد اما در بازی سوم به دلیل قطعی شدن صعود و استراحت بازیکنان اصلی این تیم در برابر نماینده ای از ترکمنستان بازی را واگذار کرد.



دور نیمه نهائی در اردیبهشت ماه به میزبانی تهران بود و استقلال ایران در برابر دالیان چین به میدان رفت و با گل ها فکری و موسوی پیشی گرفت اما دالیان در دقایق 60 تا 75 گل ها را جبران کرد. و سومین گل را نیز در دقیقه 78 به ثمر رساندند. استقلال بازی برده را با باخت تعویض می کرد که ناگهان در دقیقه 78 علیرضا اکبرپور بازیکن تعویضی استقلال بازی را به تساوی کشاند تا در وقت اضافه در دقیقه 107 با گل علی موسوی و با قانون گل طلایی بتواند تیم برتر میدان باشد و به دیدار نهایی راه پیدا کند. در بازی فینال در برابر جوبیلو ایواتا در ورزشگاه مملو از تماشاگر در آ‍زادی قرار گرفت. در دقایق 34 و 35 تیم ژاپنی در ناباوری پیشی گرفت. دین محمدی یکی از این 2 گل را جبران کرد. اما بازی به نفع جوبیلو ایواتا به پایان رسید تا استقلال در فینالی دیگر مجدداً ناکام بماند.

در فصل 81-80  استقلال توانست تیم الاتحاد را در دقایق آخر دیدار برگشت در تهران با گل نیکبخت حذف کند. در دور گروهی با دو پیروزی پر گل و یک تساوی به عنوان دو گروه راهی دور پایانی مسابقات شد. در فروردین ماه 1381 میزبانی به استقلال تهران رسید.

در مرحله نیمه نهایی استقلال بازی را به تیم آنیانگ واگذار کرد. در این بازی به دلیل آب گرفتگی چمن ورزشگاه آزادی انتقادات فراوانی صورت گرفت و این اتفاق عاملی برای بازسازی این ورزشگاه شد.



در فصل 82-81 عنوان این رقابت ها تغییر کرد و با ادغام جام باشگاه های آسیا در جام آسیا مسابقات با نام لیگ قهرمانان آسیا سالانه برگزار شد.
استقلال در سال اول این مسابقات با عنوان لیگ قهرمانان آسیا توانست الفیسلی لبنان و نفت چی را از پیش رو بردارد. در مرحله گروهی 1 تیم صعود می کرد. استقلال که با تیم های العین امارات الهلال عربستان و السد هم گروه بود نتوانست با 2 شکست و 2 پیروزی به مرحله ی بعد صعود کند.

در سال 1385 در یک سهل انگاری و به علت ارسال نکردن به موقع مدارک از راه یابی به این مسابقات باز ماند. استقلال 1 بازی را نیز در این مسابقات انجام نداد.

در ادامه و در سیزدهمین حضور استقلال در این رقابت ها استقلال در گروهی با عنوان مرگ توانست به مرحلۀ بعد صعود کند.

شایان ذکر است که استقلال با پیروزی 2-0 در برابر العین در ورزشگاه آزادی و پیروزی 2-1 در برابر الهلال و گرفتن یک تساوی برابر الریان بازی های رفت را پشت سر گذاشت اما در بازی های برگشت با شکست 1-0 در برابر الهلال روند پیروزیش پایان یافت اما در ادامه با پیروزی برابر الریان و العین با 13 امتیاز به مرحلۀ بعد رسید. در مرحلۀ بعدی استقلال توانست با پیروزی 4-2 برابر تیم الشباب امارات و یک تساوی جواز حضور در مرحلۀ ی بعد را کسب کند.



در مرحله یک چهارم نهایی با غلبه بر تیم بوریرام تایلند در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی در انتظار بازی برگشت در برابر این تیم است تا بتواند در ادامه سومین ستاره ی قهرمانی را نیز کسب کند.

تیم استقلال تهران با 2 بار قهرمانی در آسیا و 2 نايب قهرمانی پر افتخار ترین تیم ایران در این رقابت هاست.

پوهانگ استیلرز کره جنوبی با 3 عنوان قهرمانی در صدر جدول پر افتخار ترین تیم های آسیایی است./زر


برچسب ها: استقلال ، فوتبال ، مسابقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نوذر یاراحمدی
۱۲:۱۸ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
کلآ لنگیها حسود هستند باید افتخار کنید که تیم استقلال این مقامها ها رو دارد چرا حسادت میکنید برا همینه که 58 سال نتونستید قهرمان بشید چون آرزو میکنید استقلال قهرمان آسیا نشه برمیگرده به خودتون .انشاالله امسال با فرهاد میریم فینال آسیا و جام سوم را میگیریم به یاری خدا . دیدیت با تیم شما کاری نداریم ولی شما کار دارید و بد استقلال را میخاید و برمیگرده به خودتون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
بازی مقابل تیم رژیم صهیونیستی افتخار نداره
Iran (Islamic Republic of)
پرسپولیسی
۱۵:۴۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
همون 6 تایه سال 52 ما را بس
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۳:۵۸ ۲۶ دی ۱۳۹۸
استقلال ۴مرتبه یه پای فینال بوده و رتبه دومین تیم فینالیست کل جام های آسیاست و ۳بار سوم شده..پرسپولیس حتی در حد و اندازه ای نیس ک بخواد درمورد پر افتخارترین تیم ایران و سومین تیم پر افتخار آسیا بخواد نظر بده..این همه افتخار واسه پرسپولیس یعنی رسیدن به کره ماه..خودتون که عرضه ندارین پس لااقل نفر یه لنگ به بازیکناتون بدین تا کفشای بازیکنامونو تمیز کنن،تا بریم دنبال افتخاراتمون..
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۲۲:۲۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
من همین الان رتبه تیم های باشگاهی تو کل جهان رو نگاه کردم پرسپولیس رتبه۱۳۹و استقلال در رتبه ۲۰۲ جهان خود جمله نشون میده که کدوم تیم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۷:۳۷ ۱۰ تير ۱۳۹۸
استقلال عشقه
Iran (Islamic Republic of)
علی حسین دخت
۱۳:۳۳ ۰۶ دی ۱۳۹۸
استقلال تاجه سر پرسپولیس
Iran (Islamic Republic of)
سوفیا
۱۶:۳۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
افرین براستقلال بزرگ تهران بهتراین تیم داخله دنیا هستی بهتراز پرسپولیس استقلال عشقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
افرین براستقلال
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
استقلال پادشاه آسیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
قلبم به عشق پرسپولیس می تپه
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۵:۴۶ ۲۷ تير ۱۳۹۷
من رفتم قطر از تمام افراد که پرسیدم فقط یک نفر اون هم فوتبال نگاه نمی کرد گفت پرسپولیس قوی تره
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۳۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
چون فوتبال نگاه نمیکرده فک کرده پرسپولیس بهتره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۳۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
بحث از رو تعصب نکنید ...یه سوال دارم معینی که گل قهرمانی ابی هارو زده بازیکن چه تیمی بوده،؟وچرا استقلال بازی کرده توجام اسیا ؟ویه سوال راحت تر.محمود خودربین بازیکن قدیمی چه تیمی بوده و تو اسیا چرا واسه استقلال بازی کرده ..‌‌؟استقلالیا بدون تعصب جواب بدن
Iran (Islamic Republic of)
Moji
۲۳:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
گل قهرمانی استقلال رو مسعود معینی میزنه که استقلالی بود،،برادرش فریدون پرسپولیسی بود که با خوردبین به عنوان یار ذخیره آورویم به تیم،،،اون موقعها کاملن مرسوم بوده...بعدش از خوردبین که استفاده ای نشد،فریدون معینی هم کمی بازی کرد ویا اصلن نکرد(تو فینال)
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۲ تير ۱۳۹۷
افرین به استقلال
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۲ تير ۱۳۹۷
زمان قلقلک میرزا تو چارتا تیم قهرمان شدین همه افتخارتون همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
اگر سطح مسابقات پایین بوده پس چرا پرسپولیس نتونستع سعود کنه ها؟؟؟
اونایی که هی میگن طرفدارای پرسپولیس بیشترن توحه کنن شما ی ادم درست و با جنبه نام ببر که مرسپولیسی باشع هرچی ادم باشخصیتو بزرگع استقلالیع حاضرم ثابت کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۷
خیلی جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۷:۰۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
به نظر من کل کل با لنگیا فایده نداره اخه تیمی کع مقابل تیمای عربی همیشه سوراخ میشه میتونه یه حریف به حساببیاد واسه تاج کبیر اسیا تازه در جواب عزیزایی کع شیش شیش میکننباید میدونید تک به شیش گل زدن ینی چی؟؟اگه نمیدونید برین گل وریا غفوری رو تو دربی 86زدو ببینین تازه اینم بگم کع بغداد بونجاح خیلی ارادت داره به پرسپولیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
استقلال تا قبل از سال ۱۳۹۰ دو برابر پیروزی جام داره
استقلال تا قبل از سال ۹۰-۳۲قهرمانی و پیروزی ۱۶قهرمانی دارن پرسپولیسی ها اگه اعتماد ندارن میتونن ی سری ب کلیکسون افتخواراتشون ک داخل باشگاهه سر بزنن بعد از سال ۹۰هم پیروزی ی سوپر جام گرفته ک میشه ۱۷جام دوبار قهرمان لیگ شدن ک میشه ۱۹تا و استقلالم با قهرمانی ک در سال ۹۱در لیگ کسب کرده میشه ۳۳و امسالم جام حذفی میشه ۳۴ پس اینو پرسپولیسی ها اویزه گوششون کنند ک نصف ما جام گرفتید بیشترین برد تو لیگ برتر استقلال کم ترین باخت تو لیگ استقلال بیشترین گل زده استقلال کم ترین گل خورده استقلال درسته ی جام از ما ریشتر دارین ولی اینو بدوتین ک سپاهانم یکی از شما بالاتره در جام حذفی هم ک همه میدونن ما ۶تا داریم و امسالم ک بشیم میشه ۷بار قهرمان و شما ۵بار شدید حالا بگزریم ک تو جام حذفی همیشه پرسپولیس تو جام حدفی هر دو سه سال تحقیر میشه اون از ۸گلی ک نوشهر زد بهتون اون از ۶گلی ک هما زد بهتون ۴تای سپاهان تو فینال و .... ک ماشالله کمم نیستن تو اسیا هم ک ما ۲بار قهرمان شدیم شما
Iran (Islamic Republic of)
کاظمی
۲۲:۱۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
کیسه داره میسوزه میسوزه میسوزه پماد سوختگی داریم
Iran (Islamic Republic of)
ابی دل
۱۹:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
خواستم تو جواب اون لنگی عزیز بگم که تو بین باشگاه های ایران فقط از استقلال می ترسن و حساب می برن و همه شون آرزشون هس که با پرسپولیس هم گروه بشن
Japan
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۷
شما که میگید شماکه اولین صدای سوت تو نیم نهایی میشنوید میگید رفتید سه بار سوم شدید
بابا شما کجا اسیا کجا
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد کوشاری
۰۰:۵۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
حالا ما خوبه از بهترین تیم عربستان واسیاکه الهلال ۴تاخوردیم ولی شما کیسه ها ۶تاازتیم رده ۳امارات گل خوردین . بعدشم ما دوره اول که استقلال قرمان شدبازیکنامون تیم ملی بودن ...دومین بارم که استقلال قهرمان شدما چندتااز بازیکنامون دادیم بهتون که قهرمان شدید ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
پرسپولیس= حسرت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
استقلال قهرمان لیگ اسیاس
Iran (Islamic Republic of)
اس اس ابر قدرت اسیا
۰۰:۱۳ ۰۱ دی ۱۳۹۶
استقلال شانش بالاتر از اینه که بخواد با چار تا لنگی کل کل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۱ دی ۱۳۹۶
تیمی که این همه افتخار داره چرا باید با بی افتخار ترین تیم تاریخ ایران کلکل کنه
Netherlands
پدرام
۰۲:۴۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۶
فقط استقلال...لونگیا که بازم چهارتا خوردن
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز نارویی
۱۸:۵۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
پرسپولیس 3بار قهرمان آسیا شده البته با توجه به پست های کانال یک میلیون نفری پرسپولیس در تلگرام درسته حقیقت سخته ولی لااقل نصف حقیقت رو قبول کنید استقلالی ها سرورن پرسپولیسی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
خب چرا شما نتونستید مقابل افعان ک اینا برنده شید...بدبختا از محمدان بنگالادش باختیت
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۶:۲۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
استقلالی ها چرا منطق ندارید؟
پرسپولیس در جام در جام باشگاه های آسیا یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی دارد. اما استقلال در همین جام در جام سه بار به دست الهلال و الاتحاد و الشباب عربستان حذف شده.
پرسپولیس در جام باشگاههای آسیا سه بار سوم و یک بار چهارم شده.در صورتی که در نیمه نهایی همیشه میهمان بوده. بارسلونا و رعال مادرید هم اگه در نیمه نهایی میهمان باشن مطمعنن به فینال نمیرن. مثلا اگه بازی بارسا با پاریسن ژرمن بازی برگشتی نداشت بارسا به جای صعود حذف میشد. ولی استقلال در نیمه نهایی و فینال همیشه میزبان بوده. بازی با افسی سئول رفت و برگشت بود که استقلال با بازی تو تهران به فینال نرفت. اینبار هم که به نیمه نهایی رسیدیم پرسپولیس با الهلال باز هم نتونستیم میزبان باشیم و در دوبازی میهمان هستیم. در ضمن یکی از قهرمانیهاتون هم که چهار جانبه بوده. یکم منطق هم آرزوست. اون استقلالی هایی هم که قهرمانی های استقلال رو بیشتر میدونن یکی نیست بهشون بگه جام باشگاه های تهران چه ربطی به لیگ سراسری داره؟؟ لیگ کشوری پرسپولیس ۱۰تا. استقلال ۸تا. جام حذفی استقلال ۶ پرسپولیس ۵.
تو همون جام باشگاههای تهران در دهه شصت که تو ده سال پرسپولیس ۶ بار قهرمان شد. تو ده سال همیشه یا از رتبه سوم پایین تر نیومد. پرسپولیس دهه شصت یعنی همین
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۱۵:۰۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
عشق است پرسپولیس
Iran (Islamic Republic of)
مجتبي
۰۹:۱۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۶
اسيا نرفته ها استقلال اخرين قهرماني اسياشو از بين ازبكستان، قطر، پاكستان، بنگلادش،سنگاپور، كره و ژاپن گرفته ن تنها پاكستان و بنگلادش
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۰۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
سلام
این را قبول دارید که اس 16سال بزرگتر پرسپولیس پس حداقل باید 10قهرمانی بیشتر پرسپولیس داشته باشه که متاسفانه اینطور نیست

من توی عربستان زندگی میکنم اینجا پرسپولیس ابهت ایرانی بودن را نشان میدهد صحبتهایشان همه از وقار و قدرت پرسپولیس است نه استقلال
استقلال را در حد لیگ ایران میدانند میگویند بزرگان فوتبال ایران از پرسپولیس است
Iran (Islamic Republic of)
علی استقلالی
۱۷:۰۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
یکی نیست به این پرسپولیسیا بگه باشه ما اینارو که بردیم همه ضعیف بودن این قهرمانی دوممون که شما هم بودین چرا همون اول حذف شدین یعنی خودشونم میدونن میگن شما بنگلادشیارو بردین قهرمان شدین به هر کشوری بری بگی تیمی که حسرت فینال آسیارو داره برا سرورش که تیم سوم آسیاست
Iran (Islamic Republic of)
علی استقلالی
۱۷:۰۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
یکی نیست به این پرسپولیسیا بگه باشه ما اینارو که بردیم همه ضعیف بودن این قهرمانی دوممون که شما هم بودین چرا همون اول حذف شدین یعنی خودشونم میدونن میگن شما بنگلادشیارو بردین قهرمان شدین به هر کشوری بری بگی تیمی که حسرت فینال آسیارو داره برا سرورش که تیم سوم آسیاست
Iran (Islamic Republic of)
بهادر
۱۲:۵۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
اما اینکه در جواب بعضیا ک میگن زمان شاهو نمیدونم شاه پشتیبان بوده و...
باید بگم ک هر عقل ناقصی (دور از جون) میدونه الانم کل فدراسیون و ابرو بادو مه و خورشیدو فلک پشتیبان تون شدن ک ب اسیا برین وگرنه حالا حالاها حسرت داشتین...
و در اخر این دو جمله معروف ار یه نفر رو بخونید
ما باید همه تلاشمون رو بکنیم پرسپولیس قهرمان اسیا بشه.
مشکلات استقلال ب خودشون مربوطه.
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
بهادر
۱۲:۴۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
امااینکه میگی ۶تا خورده از العین بله درسته ولی شما ی تیم رو بگو ک تاحالا باخت سنگین نداشته...نمونش خود پرسپولیس ک داشته...
اونم با اون وضعیت اونروز ک اینهمه مصدوم و محروم داشت یادتون هست ک دفاع آخر جای هافبک بازی میکرد.
البته اینا هیچکدوم باخت اس اس رو توجیح نمیکنه و قبول داریم ک بد باختیم.
Iran (Islamic Republic of)
بهادر
۱۲:۴۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
سلام خدمت دوستان عزیز نظرات جالبی بود.ممنون
تو همه جای دنیا هرکسی طرفدار تیم خودشه و کاری ب بقیه تیما ندارن نمیدونم چرا ما الکی بحث میکنیم.استقلال تیم با قدمتی هستش.پرسپولیسم تیم خوبی هست.با حفظ احترام برای تیم پرسپولیس ولی اون وقتی که استقلال تو اسیا بود شما کجا بودی؟؟اگ بودین چرا شما تو لیست نبودین .اگ نبودین ک چرا بحث...بله اون وقتا ۴ تا تیم بوده ک استقلالم جزوشون...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
پرسپولیس= حسرت
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۶:۴۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
به قول خودشون ۷ بار رفتن نیمه نهایی اسیا اما از العین که چهارم شده تو امارات ۶ تا خوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
فقط ششتقلال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
برو لنگی
Iran (Islamic Republic of)
HAmid
۰۰:۱۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
دران سالها بنا به تصمیم فدارسیوان پرسپولیس به عنوان تیم حرفه ای دربازی با تیم اروپای شرگت میگرد وحتی یک سال به دلیل زیاد بودن بازیهای پرسپولیس دراروپا وامریکا ازلیک تخت جمشید کناررفت وقهرمانی به تاج رسیدوتاج وپاس بازی اسیای برای پیشرفت فوتبال ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
عالی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۷:۲۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۲۳:۳۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۶
این لنگیا که میگن زمان قهرمان شدن استقلال تو اسیا ۶تیم بیشتره نبوده چرا همون سالها خودشون قهرمان نشدن ما که همین چند سال پیش هم رفتیم جزع چهار تیم شما چه لنگی.............یبار برین فینال ما قهرمان قبولش میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
خدارا شکر 6تا زدن برای نوه نتیجه هاشون تعریف کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۸ ۰۶ فروردين ۱۳۹۶
بابا این لنگی ها شایستگی حضور رو اون دوره رو هم نداشتن ک با 8تیم برگزار میشد چرا خدا
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
استقلال 4تا از نوف باخور ازبکستان خورده یادتون رفته ، پرسپولیس در جام در جام آسیا قهرمان شده و در جام باشگاههای آسیا دوبار سوم و دوبار چهارم شده ،و اینکه همه میدونن پر طرفدار ترین تیم تیم پرسپولیس هست
Iran (Islamic Republic of)
استقلال
۲۲:۰۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
با سلام و احترام
استقلال باشگاهی قوی در عرصه بازی های آسیایی است همانا که در حال حاضر صدر جدول گروه خود است ولی پرسپولیس با باخت سنگین امشب سوم گروه خود ميباشد و بازهم اینکه تعداد برد استقلال در بازی های رو در رو با پرسپولیس در لیگ برتر بیشتر است و بیشترین قهرمانی در جام حذفی را دارد ، اما طرفداران محترم پرسپولیس نمی خواهند بپذیرند که استقلال تیم قوی تری از پرسپولیس است.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۲۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
فقط پرسپولیسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۳۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
پس راست میگن ک اون دو باری ک قهرمان آسیا شدیم سطح مسابقات بالا نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۹:۳۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۵
اگه پرسپولیسی ها ادعاا دارند یک بارهم که شده جز 4 تیم مرحله نهایی آسیا بشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۸ تير ۱۳۹۵
ورسپولیس قهرمان جام در جام اسیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۳ ۲۱ تير ۱۳۹۵
خب چرا شما نتونستید مقابل افعان ک اینا برنده شید...بدبختا از محمدان بنگالادش باختیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۵ تير ۱۳۹۵
طرف تا حالا صدای سوت فینال آسیا رو نشنیده الان اومده اینجا در مورد آسیا داره نظر میده:)
الان سوال من اینه که وقتی استقلال 7 بار رفته نیمه نهایی و 4 بار فینال آسیا رو تجربه کرده و 2 بار قهرمانی و 2 بار نایب قهرمانی آورده، کل مجموعه پرسپولیس کجا بودن دقیقا؟؟؟؟
سال 2013 رفتیم جمع 4 تیم برتر و با اف سی سئول کره جنوبی بازی کردیم. باز هم پرسپولیس کجا بود؟؟؟؟
در عجبم هواداران تیمی که از الغرافه قطر 5 تا خورده و با کیسه گل شدن جلو تیم های عربی آبروی ایران رو برده و توسط محمدان بنگلادش حذف شده چجوری روش میشه اسم آسیا رو به زبون بیاره!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
والا بخدا.تازه بعد از قهرمانی در سال49.برگشتن و از پرسپولیس6تاخوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
اینا که جلوتیم های افغانستان وپاکستان که کلا هشت تیم بودن بازی کردن وبردن هی میگن قهرمان آسیاقهرمان آسیا شدیم ...
اگه راست میگن الان بیان جز هشت تیم یا جلو تیم های امارات وقطر ببرن تیم های کره وژاپن وعربستان پیش کشش...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
عالی
Iran (Islamic Republic of)
نیلوفر
۲۰:۳۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
سلام...
خسته نباشین...
ایشاا... که برنده میشن...
ممنون از خبر..عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
ما قهرمانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
ایشالا که موفق باشن
Iran (Islamic Republic of)
qxupjnyp
۱۸:۲۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
20
Iran (Islamic Republic of)
رها
۲۰:۰۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
فقط ابی
Iran (Islamic Republic of)
sfgwmwlq
۱۸:۱۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
20
آخرین اخبار