اولين زير دريايي نيمه شناور 4 نفره در خاورميانه، 31 شهريور امسال در دريايي خزر به آب انداخته مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛مازيار مهابادي مدير  گروه بين‌الملل سفير در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: ايران  اولين توليد  کننده زير دريايي نيمه غوطه ور گردشگري در خاورميانه است که توانسته شناور نيمه غوطه‌ور با ظرفيت 4 نفر را توليد کند.

وي تصريح کرد:  اين زير دريايي تماما توسط مهندسان جوان ايراني طراحي و ساخته شده است.

مهابادي با بيان اينکه  رونمايي از اين شناور نيمه غوطه ور رسما در همايش فرصتهاي سرمايه‌گذاري در بخش گردشگري در تاريخ 30 شهريور انجام مي‌شود گفت: در اين رابطه فقط کشور هلند توانسته ماکت مربوط به شناور نيمه غوطه ور دو نفره را طراحي کند.

در ادامه نصرالله شاهين مدير بازرگاني مجمتع علوم فن‌آوري زير دريايي دانشگاه مالک‌اشتر تصريح کرد: از سال گذشته براساس بيانات مقام معظم رهبري که سال 91 را سال  جهاد اقتصادي نام گذاري کرد کارگروهي به مديريت بنده براي بررسي پروژه‌هاي دانشجويي که قابليت ساخت را دارد تشکيل شد.

نصرالله شاهين ادامه داد: اين شناور براي اولين بار در جهان ساخته شده و داراي ظرفيت 4 نفره است.

وي افزود: وزن اين شناور 8 تن و مدت مسافتي که آن مي‌تواند طي کند بالغ بر 100 کيلومتر است.

مدير بازرگاني مجتمع علوم فن آوري زير دريايي با تاکيد بر اين نکته که اين زير دريايي مي‌تواند بدون شارژ باتري به فعاليت خود ادامه دهد، گفت: قطر شيشه آن بالغ بر 1200 ميلي‌متر و در درون آن از نور پردازي بسيار خوبي استفاده شده ضمن آنکه اين زير دريايي شناور نيمه غوطه ور داراي مانيتور مخصوص براي ديدن و ضريب  اطمينان بسيار بالاي برخوردار است.

وي در خصوص ساير مشخصات اين زير دريايي گردشگري گفت: بعد مسافتي آن 450 کيلومتر است که بدون شارژ باتري هم مي‌تواند به کار خود ادامه دهد.

وي تصريح کرد: نوع سوخت ديزل  در نظر گرفته شده در اين شناور ترکيبي از گازوئيل و بنزين است که در کنار سوخت ديزلي به منظور حفظ امنيت ماهي‌ها بعد از ورود شناور به دريا از باطري‌ براي تامين سوخت مورد نياز شناور نيمه غوطه ور گردشگري استفاده مي‌گردد.

مدير بازرگاني مجتمع علوم فن‌آوري زير دريايي با بيان اينکه هزينه ساخت اين شناور نيمه غوطه ور 4 نفره پس از شصت روز کار طراحي و ساخت قيمت يک پروانه آن 2.5 ميليون تومان است گفت: از ديگر طرح هاي در دست اجرا اتوبوس دريايي با ظرفيت 12 نفر است که اين اتوبوس در سال جاري در خليج فارس به آب انداخته خواهد شد.

وي در خصوص نوع فولاد استفاده شده در شناور نيمه غوطه ور 4 نفره گفت: برنامه ما استفاده از فولاد دريايي بود که به علت گران تمام شده آن از فولاد st37 به عنوان فولاد جايگزين از آن استفاده کرديم. عمر اين فولاد پنج سال است.

وي عنوان کرد: مجوز حرکت اين شناور پس از ثبت اختراع از سازمان کشتي‌راني گرفته شده ضمن آنکه  ساخت جت اسکي دو نفره و ساخت اتوبوس دريايي دوازه نفره و رستوران  و آکواريوم دريايي از ديگر برنامه‌هاي مجتمع علوم و فناوري زير دريايي درسال جاري است.

گفتني است:قيمت اوليه اين غوطه ور نيمه شناور  80 هزار دلار مي باشد که قيمت نهايي آن در مرحله فروش بيش از يکصد هزار دلار برآورد شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دریا ، غوطه ، شناور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
منتظری
۲۳:۰۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۲
چقدر حرف ها ضد و نقیضه .هر کی واسه خودش یه قیمتی میده .
آخرین اخبار