عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به انتخاب "امین حسین رحیمی" به عنوان ریاست دیوان محاسبات کشور گفت: اکنون این کمیسیون باید گزينه دادستان دیوان محاسبات را به صحن علنی مجلس معرفی کند، اما با توجه به تعطيلات بهارستان هنوز اطلاعيه‌اي براي ثبت‌نام از متقاضيان دادستان ديوان محاسبات از سوي اين کميسيون صادر نشده است.

اسماعيل جليلي نماينده مردم مسجد‌سليمان، لالي و هفتگل در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به "امین‌حسین رحیمی" برای تصدی پست ریاست دیوان محاسبات اظهار داشت: با توجه به اینکه آقای رحیمی پیش از این دادستان دیوان محاسبات بوده‌ و با کسب آراء اکثریت نمایندگان در جلسه علنی 13 شهريورماه بهارستان، تصدی پست ریاست دیوان محاسبات به وی واگذار شد، اکنون بحث انتخاب جایگزین وی در سمت قبلی یعنی دادستان دیوان محاسبات مطرح است.

وی در ادامه افزود: در این راستا، افراد متقاضی حضور در دادستانی دیوان محاسبات، رزومه خود را به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه خواهند کرد و پس از آن کمیته امور عمومی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بررسی صلاحیت عمومی و تخصصی متقاضیان، گزينه‌هاي اصلح را به صحن کمیسیون معرفی خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه تصریح کرد: پس از بررسی صلاحیت متقاضیان دادستانی دیوان محاسبات، نهایتاً یک نفر در صحن کمیسیون برنامه و بودجه  انتخاب و فرد منتخب برای کسب رای اعتماد از وکلای ملت به صحن علنی مجلس  معرفی خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به تعطیلی بهارستان، هنوز اطلاعيه‌اي از سوي کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات براي ثبت‌نام از متقاضيان دادستان ديوان محاسبات صادر نشده و آغاز ثبت‌نام‌ها پس از تعطيلات خواهد بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ریاست ، دادستان ، دیوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار