عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به انتخاب امين حسين رحيمي به عنوان رياست ديوان محاسبات کشور گفت: اکنون این کمیسیون باید دادستان دیوان محاسبات را به صحن علنی مجلس معرفی کند.


"رجب رحماني" نماينده مردم تاکستان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به" امین‌حسین رحیمی" برای تصدی پست ریاست دیوان محاسبات، اظهار داشت: با توجه به اینکه آقای رحیمی پيش از اين دادستان دیوان محاسبات بوده‌ و با کسب آراء اکثريت نمايندگان در جلسه علني امروز، چهارشنبه(13 شهريورماه) بهارستان، تصدي پست ریاست دیوان محاسبات به وي واگذار شد، اکنون بحث انتخاب جایگزین وی در سمت قبلی يعني دادستان ديوان محاسبات مطرح است.

وی در ادامه افزود: در اين راستا، افراد متقاضی حضور در دادستانی دیوان محاسبات، رزومه خود را به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه خواهند کرد و پس از آن کميته امور عمومي کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات با بررسي صلاحيت عمومي و تخصصي متقاضيان، حدوداً 5 نفر را به صحن کميسيون معرفي مي‌کند.

اين عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه تصريح کرد: پس از بررسي صلاحيت متقاضيان دادستاني ديوان محاسبات، نهايتاً يک نفر در صحن کمیسیون برنامه و بودجه  انتخاب و فرد منتخب براي کسب راي اعتماد از وکلاي ملت به صحن علنی مجلس  معرفی خواهد شد.
 
رحماني با بيان اينکه تا کنون رسماً فردي تقاضاي خود را به کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات اعلام نکرده است، گفت: شنيده‌ها حکايت از کانيداتوري آقايان شبيب جويجري نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي، حسينعلي اميري عضو سابق حقوقدان شوراي نگهبان و مهدي اميري‌اصفهاني  دادستان سابق ديوان محاسبات کشور دارد.

وي در پايان يادآور شد: با توجه به تعطيلي بهارستان، انتخاب دادستان ديوان محاسبات به بعد از تعطيلات مجلس موکول مي‌شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دادستان ، دیوان ، محاسبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار