سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان از برخورد قانونی با سودجویان و فروشندگان اشیاء تاریخی قلابی خبرداد.

حسین یزدانمهر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، با بیان مطلب فوق افزود: چند مورد پرونده قضایی مبنی بر خرید و فروش اشیاءتاریخی تقلبی حکایت از این داردکه عده ای سودجو با سوء استفاده از اصالت و طرح اشیاء تاریخی به ساخت اشیائی نظیر سکه ،لوح های فلزی و سنگی،مجسمه و... اقدام می کنند و به جای اصل، آن را به فروش می‌رسانند.

به گفته وی، این عده با تهیه عکس و فیلم قبل از فروش ،بازاریابی و جذب مشتری می کنند که بدینوسیله هشدار داده می شود که مردم فریب این افراد نخورند و در صورت اطلاع از این گونه موارد با تماس با شماره تلفن 03614225252 واحد یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشان را مطلع سازند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان همچنین متذکر شد بر اساس ماده 566 مکرر قانون مجازات اسلامی و تبصره های آن هر كس نمونه تقلبي آثار فرهنگي ـ تاريخي اعم از ايراني و خارجي را به جاي اثر اصلي بسازد يا آن را به قصد عرضه، قاچاق يا فروش، معرفي، حمل يا نگهداري كند يا با آگاهي از تقلبي بودن اثر خريداري كند به حبس از نود و يك روز تا شش ماه و جزاي نقدي معادل نصف ارزش اثر اصلي با اخذ نظر كارشناس از سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري محكوم مي‌شود./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.