رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خواستار پرداخت تسهیلات قالیبافی به شرکت‌های تعاونی فرش دستباف در سطح استان و واحدهای پشتیبان متمرکز و غیر متمرکز شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران احمد علی‌بابایی با اشاره به ظرفیت‌های بالای فرشبافی در همدان اظهار داشت: وجود 60 هزار نیروی کار ماهر و بااستعداد در زمینه فرشبافی را می‌توان دلیل این ادعا برشمرد.

وی خواستار توجه ویژه به بحث قالیبافی در سطح استان شد و ابراز داشت: این امر مهم با توجه با حمایت از تولید و کار و سرمایه محقق می‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: اگر پرداخت وام قالیبافی با بهره اندک و استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه، آن هم به صورت متمرکز و زیر نظر اداره فرش به شرکت‌های تعاونی انجام شود در آن صورت بسیار مفید فایده خواهد بود.

وی ابراز داشت: توجه به شرط  تهیه مواد اولیه مناسب و مرغوب، همچنین ارائه طرح و نقشه مناسب و توزیع و تحویل آن به قالیبافان از دیگر راهکارهای حمایتی است.

علی‌بابایی افزود: البته کالاهای تولیدی نیز باید در نهایت توسط تشکل‌های تعاونی جمع‌آوری شده و به فروش رسد و سود آن به بافنده تعلق گیرد. به طور حتم این روش مؤثرترین و کارآمدترین روش حمایت از قالیبافی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: این مهم باعث تشویق و ترغیب بافندگان از یک سو و ارزآوری برای کشور از سوی دیگر می‌شود.

وی در پایان سخنانش ماندگاری این هنرصنعت را از دیگر مزایای توجه به این طرح دانست و بر لزوم توجه به این مهم تأکید کرد.
برچسب ها: تسهیلات ، قالیبافی ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.