رئیس انجمن سپک تاکرا سومین حضور خود در کنگره جهانی را به هدف بررسی تعداد تیم های شرکت کننده در مسابقات آسیایی و همچنین تغییرات قوانین گیم ها بیان کرد.

سهراب آزاد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: کنگره جهانی تایلند در حاشیه مسابقات جهانی در شهر ادون از این ادوین از این کنگره جهانی 27 شهریور بر پا می شود.

رییس انجمن سپک تاکرا ادامه داد: فدراسیون جهانی بیش از این نیز 2بار از انجمن سپک تاکرا کشورمان برای حضور در کنگره دعوت کرده است.
در سال های گذشته در نخستین شرکت در این مراسم در بحث کمیته فنی قوانین بازی ها را تغییر دادیم در دومین حضورمان نایب رییس فدراسیون آسیا شدم و قصد دارم در نشست سوم  کنگره به تعداد تیم های شرکت کننده در مسابقات را بررسی و در قوانین گیم ها تغییراتی را ایجاد کنیم.

آزاد افزود: مسئولان ورزشی کشور باید به رشته سپک تاکرا توجه بیشتری کنند و تیم می سپک تاکرا با حمایت مسئولان ورزشی پتانسیل حضور پرقدرت در مسابقات لیگ جهانی و همچنین بازی های آسیایی اینچئون کره را دارا هستند. پشتیبانی مسئولان ورزشی زمینه کسب مدال های خوش رنگ در مسابقات را برای ملی پوشان فراهم می کند.

وی ادامه داد: انجمن تیم ملی سپک تاکرا کمتر از یک سال برای حضور در مسابقات آسیایی اینچئون فرصت دارند. مسابقات لیگ جهانی و حضور مستمر تیم ملی کشورمان در این رقابت ها به طور حتم سطح آگاهی و فنی آنها را افزایش می دهد.

آزاد ادامه داد: موفقیت تیم ملی سپک تاکرا در مسابقات آسیایی کره مستلزم برگزاری اردوهای مستمر و منظم است. البته برای قرار گرفتن جزو 5 تیم نهایی رقابت ها نیاز به حمایت ویژه مسئولان ورزش داریم. با حمایت مسئولان در مسابقات آسیایی حریفی پرقدرت برای سایر رقبا محسوب می شویم ضمن اینکه به عنوان رئیس انجمن و با توجه به پتانسیل ملی پوشان معتقد هستم مسئولان ورزش از حمایتشان پشیمان نخواهند شد.

رئیس انجمن در خصوص مسابقات جهانی هند اظهار داشت: تیم می ایران با تلاش فراوان ملی پوشان، کادر فنی و سرپرستی تیم ملی علی رغم سختی ها و مشکلات متعدد نتایج رضایت بخشی را کسب کرده است.

دوره قهرمانی مسابقات برای تیم ملی کشورمان حکم بازی های تدارکاتی را داشته است و کسب عنوان ششم ثابت کرد که تیم سپک تاکرا توانایی و شایسته قرار گرفتن در سکو جایگاه مناسب تری در جهان است.

وی ادامه داد: حضور تیم ملی سپک تاکرا ایران در مسابقات لیگ جهانی اعتبار این رشته و تیم ملی را افزایش داده است و دعوت از تیم ملی کشورمان برای رقابت با 11 تیم برتر جهان نشان دهنده پیشرفت و رشد سپک تاکرا ایران و جهان است.

آزاد افزود:  تیم های تایلند- کره- مالزی و اندونزی از سطح بسیار مناسبی برخوردار هستند تیم ملی سپک تاکرا کشورمان برای دستیابی به سطح فنی اینچنین تیم هایی نیازمند حمایت بیشتر مسئولان و برگزاری اردوهای متعدد است.

وی ادامه داد: مسئولان ورزش به ویژه در کمیته ملی المپیک متأسفانه همچنان اعتقادی به تیم ملی سپک تاکرا ندارند و آگاه نیستند که با پشتیبانی اندک از ملی پوشان و اعتماد به جوانان در مسابقات آسیایی زمینه درخشش پرچم ایران را در جهان فراهم می کنند.

رئیس انجمن ادامه داد: پیش از حضور در لیگ جهانی در رده 12 جهان قرار داشتیم خوشبختانه 6 پله صعود کردیم و بالاتر از تیم های قدرتمند فیلیپین-بروئنی-لائوس- ژاپن، سنگاپور و .... قرار گرفته ایم. مسئولان ورزش جوانان را ناامید نکنند پتانسیل قرار در مکان های مناسب تری را نیز داریم.

وی ادامه داد: تیم ملی سپک تاکرا و ملی پوشان نیازمند به روان شناس، مشاور خارجی، مربی بدنسازی حرفه ای و ... دارد با مساعدت مسئولان در وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون انجمن های ورزشی شرایط تحقق فراهم است.

آزاد افزود: استعدادهای فراوانی در کشور وجود دارند. کشف و توجه به آنها و برگزاری لیگ های مستمری ضامن موفقیت این رشته در آینده است. در بخش مربیگری و مدیریت به استعدادهای داخلی و ایرانی اعتماد کردیم و امیدواریم با دانش آنها تیم ملی در مسابقات آسیایی کره موفق عمل کند. مهدی رضایی سر مربی تیم ملی در مسابقات جهانی هند ثابت کرد از توانایی بالایی برای اداره تیم ملی برخوردار است. پیام شیرعلی و قاسم فصحت هم در اردوها نقش مهم و بسزایی را در آماده سازی تیم و ملی پوشان انجام دادند.

رئیس انجمن افزود: علی فولادی را در بخش مدیریت تیم های ملی موهبت بزرگی برای تیم ملی سپک تاکرا محسوب شده است. وی با تجربه بین المللی که برخوردار است نقش مهمی می تواند در ادامه موفقیت تیم ملی ایفا کند.

آزاد افزود: برگزاری لیگ در دو بخش آقایان و بانوان در رشد و موفقیت تیم سپک تاکرا نقش مهم داشته است از اینرو انجمن قصد دارد برگزاری مسابقات لیگ را همانند گذشته ادامه دهد.

وی ادامه داد: انجمن سپک تاکرا علاوه بر برگزاری لیگ قصد دارد به جهت تقویت پشتوانه و آینده تیم ملی لیگ جوانان را برگزار کند تا استعدادهای بسیاری را کشف و پرورش دهیم.

آزاد خاطر نشان کرد: در مسابقات جهانی هند، حسین مشکبار جوابی کم ادعا با درخشش و ارائه عملکرد مناسب ثابت کرد در بازی های آسیایی و ادامه رقابت های لیگ جهانی یکی از بهترین های تیم ملی خواهد بود.
برگزاری مسابقات لیگ به طور حتم نفرات با استعدادی امثال مشکبار را شناسایی می کند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار