رييس سازمان نظام مهندسي معدن ايران گفت: فضاي فرهنگي جامعه بايد پذيراي سرمايه گذار خارجي در بخش معدن شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، «هرمز ناصرنيا» با بيان اينكه موانع ورود سرمايه گذار خارجي به بخش معدن ايران ناشي از تفاهم بد مردم با اين موضوع است افزود: بايد با فرهنگ سازي فضاي ورود سرمايه گذار خارجي به بخش معدن را تسهيل كنيم.

وي با بيان اينكه ورود سرمايه گذار خارجي در بخش معدن مي تواند فضاي اين بخش را رقابتي كند افزود: با تعريف شركاي خارجي براي در پروژه هاي معدني مي توان به آينده و شكوفايي اين بخش اميدوار بود.

وي در ادامه با بيان اينكه در بخش هايي مانند معدن ورود سرمايه گذار خارجي امري غيرعادي در افكار عمومي جامعه است افزود: براي تغيير اين تفكر ابتدا بايد بخش معدن به سازمان هاي متولي سرمايه گذاري خارجي مانند سازمان سرمايه گذاري و كمك هاي اقتصادي و فني ايران شناسانده شود.

ناصرنيا با بيان اينكه در اين راستا جلساتي با اين سازمان برگزار شده است ادامه داد: نبايد بگذاريم بخش معدن در چنين سازمانهايي مغفول بماند و پس از گذشت 8 سال از تاسيس اين سازمان همچنان سرمايه گذاري در بخش معدن براي اين سازمان ناشناخته باشد.

رييس سازمان نظام مهندسي معدن ايران با بيان اينكه ورود سرمايه گذار خارجي به بخش معدن سبب ارتقا فضاي سرمايه گذاري داخلي نيز مي شود گفت: اميد است با حذف قوانين و بوروكراسي هاي اداري دست و پا گير فضا را براي ورود سرمايه گذار خارجي به بخش پر مزيتي مانند معدن تسهيل كنيم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار