مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، این پروژه با هزینه ای 300 میلیارد ریالی به انجام رسید، گفت: در واقع هزینه تمام شده پروژه 3.5 برابر برآورد اولیه آن بود و در طول پروژه مجبور به پرداخت هزینه هایی پیش بینی نشده به شهرداری و دیگر ارگانهای مرتبط شدیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، فرهاد احمدی با بيان اين مطلب گفت:در روند احداث این پروژه کار به جایی رسید که ما نقشه راه نداشتیم و مجبور بودیم قطعه به قطعه پروژه را جلو ببریم تا شهرداری و نهادهای دیگر، ادامه مسیر را به ما اعلام کنند.
 
احمدی با بیان اینکه این پروژه با هزینه ای 300 میلیارد ریالی به انجام رسید، گفت: در واقع هزینه تمام شده پروژه 3.5 برابر برآورد اولیه آن بود و در طول پروژه مجبور به پرداخت هزینه هایی پیش بینی نشده به شهرداری و دیگر ارگانهای مرتبط شدیم.
 
به گفته این مقام مسئول، با تغییر هر مدیر در هر بخش از ارگانهای مختلف مرتبط با احداث این پروژه، مدیر جدید دستور توقف این پروژه را صادر می کرد و تا تیم جدید مدیریتی آن بخش نسبت به لزوم انجام کار توجیه شود زمان زیادی به پروژه تحمیل می شد.
 
از اینرو در این پروژه 19 ساله به خوبی می توان عدم هماهنگی ارگانهای مختلف در اجرای یک پروژه در کشور را دید. این عدم هماهنگی و نبود یک مدیریت کلان نگر در بخش اجرایی کشور، دلیل تأخیرهای متعدد در بسیاری از پروژه های منطقه ای و حتی ملی است.
 
البته این خط لوله احداث شده دستاوردهایی نیز به همراه داشت به طوری که ظرفیت 9 میلیون لیتری انتقال فرآورده های نفتی خط لوله قبلی 12 اینچی با احداث این خط جدید 14 اینچی به 13 میلیون لیتر در روز رسیده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سرمایه ، خط لوله ، نفت ، انتقال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار