معاونت امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت با رد هرگونه گفت و گو با ٦ شرکت بزرگ نفتی برای بازدید و مشارکت در توسعه پروژه های صنعت نفت در دولت جدید، گفت: ایران از شرکت های بزرگ و معتبر بین المللی برای حضور در صنعت نفت به طور عام دعوت می کند.

منصور معظمی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص اخبار  منتشر شده در برخی روزنامه ها مبنی بر تماس با شرکت های نفتی شل انگلستان، توتال فرانسه، رپسول اسپانیا، اینپکس ژاپن، او ام وی اتریش و استات اویل نروژ برای بازدید از تاسیسات نفتی ایران با هدف گسترش همکاری ها در صنعت نفت را تکذیب کرد و گفت: ایران از شرکت های بزرگ و معتبر بین المللی برای حضور در صنعت نفت به طور عام دعوت می کند.

وی در عین حال تاکید کرد: در تلاش برای گسترش مذاکرات و فضای همکاری بیشتر در عرصه بین المللی برای استفاده حداکثری از امکانات در صحنه جهانی هستیم.

معظمی اظهار داشت: همکاری با شرکت های بین المللی بر مبنای انجام مناقصه های بین المللی و در فضای رقابتی خواهد بود و به طور حتم اصل محوری در این مذاکرات تامین منافع ملی است.

معاونت امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت اوائل ماه جاری (شهریور) نیز در این باره گفته بود: صنعت نفت به سمت بازگشایی فصل نوینی در صحنه بین الملل قدم برمی دارد از این رو از شرکت های صاحب نام در صحنه بین الملل برای مذاکره و سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران با حفظ منافع دو طرف دعوت می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید برنامه های گسترده ای را در جهت توسعه صنعت نفت و پتروشیمی و پالایش و پخش دنبال می کند تا بتواند صنعت نفت را در مسیر پیشبرد اهداف مورد نظر هدایت کند.

معظمی اضافه کرد: در حال حاضر برنامه های ویژه ای را برای افزایش تولید نفت پیش رو درایم و سعی برآن داریم بازارهای هدف را توسعه دهیم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مذاکره ، تکذیب ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار