هفدهم شهریور ماه سالروز تولد مصطفی احمدی روشن،شهید راه علم و ولایت بود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران،هفدهم شهریور ماه سال سال هزار و سیصد و پنجاه و هشت بود که مصطفی چشم به جهان گشود.این فرزند پر خیر و برکت توانست در سال های جوانی به مدارج علمی بالا دست پیدا کند و مایه شگفتی همگان شود.


مصطفی در سال 1377 وارد دانشگاه صنعتی شریف شد و در سال 1381 توانست مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته ی مهندسی شیمی دریافت کند و پس از آن نیز به تحصیل در مقطع دکترا پرداخت و به تدریس در دانشگاه صنعتی شریف مشغول شد.


ایشان یکی از نخبگان برگزیده کشورمان در علوم هسته ای به شمار می رفت و چشم بسیاری از دشمنان کشورمان که نمی توانستند پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی را تاب بیاورند به دنبال حذف این فرزند اسلام بودند.اگرچه نمی دانستند با این کار شور و اشتیاق را برای دیگر جوانان میهن عزیزمان که قصد تحصیل در علوم جدید را دارند  به وجود می آورند.

شهيد احمدي داراي روحيه بسيجي و جهادي بود. او فردي خاص بود و دشمنان خوب فهميدند كه چه كسي را ترور كنند. وي اهل نماز اول وقت بود. ايشان داراي پشتكار بالا، پرتوان، پرتلاش، پرانرژي و توانمند در عرصه اجرايي و علمي بود. او در خط ولايت و سرسپرده بود، هميشه مي گفت دعا كنيد مثل ابراهيم مالك اشتر نشوم و مختار را تنها نگذارم. شهيد احمدي در راهپيمايي عظيم 9 دي حضور داشت و يك ولايتمدار به معناي واقعي بود، او شيفته رهبر معظم انقلاب اسلامي بود.


سرانجام دکتر مصطفی احمدی روشن،نخبه هسته ای ایران در ساعت 8:30 روز بیست و یکم دی ماه سال 1390 به دست عوامل صهیونسیتی با انفجار یک بمب به مغناطیسی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

روز گذشته سالروز میلاد این شهید بزرگوار بود که با سرخی خون خود توانست بسیاری را به ادامه راهش دعوت کند.علاقه مندان به راه علم و شهادت و بصیرت تا ابد دنباله رو این شهید عزیز خواهند بود و نخواهند گذاشت خورشیدی که مصطفی و همکارانش روشن کردند خاموش شود./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Spain
هادی
۱۸:۵۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
یا حسین خدا رحمتش کنه وبا شهدای کربلا محشور شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
روحش شاد ویادش گرامیباد
آخرین اخبار