«خواب غزالان» عنوان كتابی است از مرتضی نوربخش كه وی در این اثر به بررسی پنجاه شاعر سبك هندی پرداخته است. این كتاب قرار است بزودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سوره مهر، مرتضی نوربخش درباره پرداختن به شاعران سبك هندی اظهار داشت: سبك هندی حلقه واصله شعر كلاسیك به شعر امروز است و می‌توان ردپای نوآوری‌های شعر معاصر را در سبك هندی به وضوح مشاهده كرد.

نوربخش به محتوای كتاب اشاره داشته و افزود: دركتاب پنجاه شاعر تاثیر گذار سبك هندی مثل صائب تبریزی، بیدل دهلوی و كلیم كاشانی آورده شده است، كه پس از معرفی زندگینامه آنها گزیده ای از اشعار این بزرگان آورده شده است.

این پژوهشگرادبی در ادامه عنوان كتاب«خواب غزالان» را برگرفته از شعر صائب تبریزی دانسته است.

نوربخش كه به تازگی در كتابی بعنوان «قیمت عشق» به بررسی سبك عراقی پرداخته است، به تفاوت‌های سبك عراقی و هندی اشاره داشته، گفت:سبك عراقی، سبكی درونگرا است و سبك هندی به نوعی سبكی برون‌گرا است. در سبك هندی بیشتر ارتباط با اشیا مطرح است ولی در سبك عراقی این قضیه كمتر است از این حیث شعر معاصر جزیی‌نگری خود را مدیون سبك هندی است.

گفتنی است غیر از «خواب غزالان» دو كتاب دیگر به نامهای «شوخی جوهر» و «هزار گوهر» كه به بررسی شعر سبك هندی پرداخته است توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار