"آنتونی و کلئوپاترا"، اثر کلاسیک شکسپیر، به کارگردانی و بازنگری تارل آلوین مک‌کرانی از گروه "کوایر بوی"، اجرای خود را در تالار سوان «کمپانی رویال شکسپیر» آغاز خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت ایران تئاتر، از ده بازیگر این نمایش، 5 بازیگر امریکایی و 5 بازیگر بریتانیایی اند. کالوکانگو در کنار هنری استارم، یان لاسیتر، کاریس کاسترو-اسمیث و شیواس مایکل، نمایندگان ایالات متحده در این نمایش اند. بازیگران بریتانیایی نیز عبارت اند از: جاناتان کیک، ساموئل کالینگز، اش هانتر، چاکوودی ایووجی و سارا نایلز.

مک‌کرانی تغییرات بنیادینی در این اثر کلاسیک شکسپیر به وجود آورده. روایت وی از "آنتونی و کلئوپاترا" در سده هجدهم میلادی، در مستعمره سن دامینگو و در آستانه انقلاب هاییتی علیه فرانسه می‌گذرد و مشابهت‌های تاریخی آن با روایت شکسپیر را پیش روی مخاطبان تئاتر قرار می‌دهد. شکسپیر، رابطه عاشقانه آنتونی، فرمانده رمی، با کلئوپاترا، ملکه مصری، را در آستانه جنگ نهایی جمهوری رم روایت می‌کند.

گفتني است؛ جاناتان کیک، بیشتر به‌خاطر بازی‌ در سینما و تلویزیون، در آثاری چون "ربکا"، "ماوزلی"، "کشتی نوح"، "چاک" و "امپراطوری" شناخته شده است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار