نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند گفت: زمانی کشور ساخته می‏شود که یک اراده جمعی بر آن حاکم باشد و همگان وظایف خود را به خوبی و درستی انجام دهند.

سعید افشار نادری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در قانون اساسی که فصل‏ الخطاب است، چند اصل به شوراها اختصاص یافته که مبین قائل بودن به مشارکت واقعی در اداره امور شهری و روستایی از سوی قانون ‏گذار دارد.

وی ادامه داد: هر زمان نیازمندی‏ ها، امکانات، زیر ساخت‏ ها و مطالبات مردم تأمین شود، آرامش و امنیت نیز بر کشور حاکم خواهد بود و بنابراین، همگان باید در این راستا عهد و میثاق ببندیم.

افشار نادری افزود: جایگاه شوراها همواره در معرض آسیب و آفت است و باید هوشیار بود مبادا حرکتی انجام شود که شیطان بر انسان غلبه یابد.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به وظایف قانونی و تکلیفی که در قانون برای شوراها معین شده، افزود: باید نسبت به وظایف خود آشنایی کامل داشته باشید و از هرگونه آموزش، مشورت، تحقیق و پرسش در این راستا غافل نشوید.

وی همچنین اشراف کامل بر قوانین مالی، نحوه انجام معاملات شهرداری و بودجه‏ ریزی آن را از دیگر مواردی برشمرد که اعضای شوراها باید در آن تبحر داشته باشند.

افشار نادری افزود: امروز اداره امور شهری کار آسانی نیست و باید تخصص‏ های معماری، شهرسازی، عمران، جامعه‏ شناسی، مردم ‏شناسی و ... در اداره امور شهرها و روستاها نظر بدهند.

فرماندار شهرستان دماوند اضافه کرد: انتخابات خوبی را در سه عرصه ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی و میان‏ دوره‏ ای مجلس در منطقه برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در برگزاری این انتخابات و بر مبنای منویات مقام معظم رهبری، سه اصل قانون ‏مندی، امانت ‏داری و بی‏ طرفی را رعایت کرده و انتخابات شایسته و درخور شأن مردم را برگزار کردیم.

افشار نادری با اشاره به استقبال بی‏ نظیر از انتخابات شوراهای شهرها و روستاها در شهرستان افزود: در همه روستاهای شهرستان به جز یکی دو روستا، حد نصاب لازم را داشتیم و انتخابات برگزار شد./س


برچسب ها: کشور ، شورا ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.