بر اساس گزارش های سازمان بهداشت جهانی، تغذیه نامناسب از مهم ترین مشکلات و دلایل ضعف در مقابله و برخورد با مشکلات مرتبط با سلامتی به ویژه بیماری های عفونی است.

محمد مهدی لطیفی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بهداشت یک موضوع تک بعدی و مجرد نیست و تحت تاثیر ترکیبی از عوامل محیطی، اجتماعی، اقتصادی، فردی، خانوادگی، تغذیه ای و رفتاری است.

وی با بیان این که بخش های مختلف جامعه که بر سلامت افراد تاثیر دارند باید تلاشی هماهنگ داشته باشند، تصریح کرد: با وجود هماهنگی ها و اقدامات خوبی که تاکنون صورت گرفته است، اما همچنان شاهد هستیم که در برخی از جوامع و کشورها مشکلاتی نظیر تغذیه نامناسب و عادت های غلط زندگی، موجب بروز مشکلات بسیار زیاد برای سلامتی افراد می شود.

لطیفی با اشاره به این که در برخورد با مشکلات مرتبط با سلامتی هنوز هم مشکلات زیادی وجود دارد تاکید کرد: بر اساس گزارش های سازمان بهداشت جهانی، تغذیه نامناسب از مهم ترین مشکلات و دلایل ضعف در مقابله و برخورد با مشکلات مرتبط با سلامتی به ویژه بیماری های عفونی است.

وی یادآور شد: دسترسی ناکافی به آب سالم، آموزش های ناکافی در خصوص بهداشت مردم، ناتوانی در کنترل ناقلین بیماری، واکسیناسیون ناقص، عدم تغذیه با شیرمادر و مشکلات مربوط به دارو، از دیگر مشکلات و عوامل ضعف در مقابله با تهدیدات سلامتی و به خصوص در کنترل بیماری ها و عوامل عفونی در جهان است./ح

برچسب ها: تغذیه ، بیماری ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار