شهرستان دماوند از حداقل امكانات تفريحي برخوردار است و پروژه ي تكميل شهربازي همچنان داستاني ادامه دار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن/ شهرستان دماوند با توجه به نزديكي به پايتخت و افزايش جمعيت ساكنان بومي و غيربومي و مسافراني كه هر ساله بخصوص با آغاز فصل تعطيلات به اين منطقه ي خوش آب و هوا سفر مي كنند، از امكانات مناسبي براي تفريح كودكان، نوجوانان و ساير شهروندان برخوردار نيست.

پروژه ي شهربازي گيلاوند كه در سه فاز در حال اجرا است، همچنان پس از گذشت چندين سال پيشرفت قابل توجهي نداشته و با توجه به قرارگرفتن در مسير ورودي شهر چهره ي سووال برانگيزي به اين شهر كهن داده است.

با توجه به موقعيت شهرستان دماوند كه در مسير پر رفت و آمد مسافران به شمال كشور و همچنين زائرين به مشهد مقدس قرار دارد، مسافران زيادي از اين مسير و شهرستان عبور مي كنند و اين پارك بازي مي تواند فضاي مناسبي را براي مسافران فراهم كند و همچنين در توسعه و بهره وري پارك نيز مؤثر باشد.

كودكان شهرستان دماوند همچنان در انتظار تكميل شدن پروژه و استفاده از اين شهربازي بخصوص در اوقات فراغت هستند و اين مهم جز با مساعدت، همكاري، تامين زيرساخت ها و سرعت بخشيدن به اين پروژه ميسر نخواهد بود.

شهردار دماوند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در خصوص پروژه احداث شهربازي دماوند و تسريع در روند كار پروژه با تقسيم كردن آن به دو بخش اظهاركرد: در بخش نخست، با توجه به نياز پروژه به تخصص كافي، از خدمات بخش خصوصي براي راه‏اندازي قسمت وسايل و تجهيزات شهربازي استفاده كرده ايم.

مرتضي همتي تصريح كرد: با عقد قرارداد، پيمانكار مربوطه در حال ساخت، تهيه و نصب وسايل بازي جديد در زميني با وسعت كمتر از يك هكتار براي شهربازي هستيم.

همتي با تاكيد بر تجربه كافي و توانمندي‏هاي پيمانكار شهربازي گفت: يكي از موارد قابل توجه، مديريت دو مجموعه شهربازي اين پيمانكار در استان تهران است.

وي با اشاره به بخش دوم پروژه اظهاركرد: فضاسازي محوطه پارك و پيرامون شهربازي، راه‏هاي پياده‏ روي و راه تندرستي، محوطه بازي كودكان زير پنج سال، درياچه، مسير دوچرخه‏ سواري، فضاي سبز، آبنما، محيط بازي‏هاي پاركي مثل اسكيت، پينگ پنگ، فوتبال دستي، درخت‏كاري و ساير اقدامات در بخش دوم اين پروژه با مشاركت پيمانكاري ديگر با سرعت در حال انجام است.

شهردار دماوند با بيان اينكه اعتبار تخصيص‌يافته قطعا تكاپوي نيازهاي اين بخش را نخواهد داد و طرح نيازمند تامين اعتباري متمم است، افزود: با توجه به پيشرفت مطلوب پروژه نيازمند همراهي هر چه بهتر و بيشتر شوراي شهر و مسوولان استاني هستيم.

شهردار دماوند گفت: ۷۰ درصد كار عمراني شهر بازي دماوند به انجام رسيده و براي باقي مانده عمليات آن شامل احداث سنگ فرش ها، درياچه، فواره ها، آب نماها و . . . منتظر مجوز شوراي اسلامي جديد شهر دماوند هستيم.

همتي اظهاركرد: قرارداد تجهيز شهر بازي به وسايل و امكانات با پيمانكار مربوطه، مراحل نهايي خود را مي گذراند و علاوه بر آن، برق اين مجموعه تفريحي نيز به زودي وصل مي شود.

وي تصريح كرد: شهر بازي بر اساس ضوابط و دستورالعمل اداره استاندارد احداث مي شود و بنابراين هر وسيله آن بايد مجوز استاندارد داشته باشد.

شهردار دماوند افزود: علاوه بر آن كل مجموعه شهر بازي و وسايل و تجهيزات آن بيمه مي شوند تا با تجهيزاتي باكيفيت و به روز پاسخگوي نياز تفريحي شهروندان باشيم.

وي ادامه داد: وسعت شهر بازي دماوند پنج هكتار است و علاوه بر امكانات و تجهيزات كنوني آن، در فاز دوم بازي هاي تكميلي شامل زمين اسكيت، فضاي بازي هاي رايانه اي و . . . در قسمت غربي آن افتتاح خواهد شد.

همتي همچنين از تخصيص يك هكتار از محوطه شهر بازي به محل پاركينگ خودروها خبر داد و ابراز اميدواري كرد؛ با پيش بيني شدن فضاي پارك تفرجگاهي و سكوهاي اقامت گردشگران، ميزبان خوبي براي شهروندان، مسافران و زائران مشهد مقدس و ديگران زيارتگاه هاي در مسير باشيم.

شهرهايي كه در محورهاي مواصلاتي قرار دارند در صورت داشتن امكانات مناسب تفريحي علاوه بر ايجاد تفريحات سالم براي شهروندان مي تواند در اقتصادي تر كردن مجموعه به مسوولان كمك قابل توجهي كند.

شهرستان دماوند هم اينك حتي يك سينما براي گذران اوقات فراغت شهروندان خود ندارد و اين مهم موجب نارضايتي مردم را فراهم آورده است كه بجا خواهد بود مسوولان شهرستان و فرادستي در اين خصوص چاره انديشي نمايند.

گرچه تاكنون شهرداري زمان هايي را براي افتتاح اين شهربازي اعلام كرده است، ولي برخي مشكلات از جمله نبود اعتبارات كافي مانع از اتمام بموقع اين طرح موثر در پركردن اوقات فراغت علاقمندان به اين مكان شده است كه اميد مي رود با مساعدت شوراي اسلامي جديد شهر دماوند اين مهم هر چه زودتر اجرايي شود./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.