دعوت مسلمانان به اطاعت کامل از پیامبر اسلام در جنگ وصلح و در همه برنامه ها موضوعی است که شبکه رادیویی قرآن در برنامه "ندای ایمان" روز یکشنبه 17 شهریورماه به آن می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن, برنامه "ندای ایمان" که با محوریت تفسير آيات قرآن خطاب به ايمان‌ آورندگان ، هر روز از شبكه راديويي قرآن تقديم شنوندگان مي شود یکشنبه 17 شهریورماه به بیان و بررسی آیه ی 20 سوره انفال اختصاص دارد.

آیه20سوره مبارکه ی انفال در خطاب به مؤمنان، به آن ها یادآور می شود که از خدا و رسول اطاعت کنند و سرپیچی نکنند در حالی که سخنان او را می شنوند. 

در آیات 20 تا 23 سوره ی مبارکه ی انفال، در خصوص موضوع شنیدن و عمل کردن به مسلمانان یادآوری شده که از آنچه از رسول خدا سرپیچی نکنند. 

این آیات در زمینه ی دعوت مسلمانان به اطاعت کامل از پیامبر اسلام در جنگ وصلح و در همه برنامه هاست.

 لحن آیات نشان می دهد که بعضی از مؤمنان از وظیفه خود در این زمینه کوتاهی کرده بودند.  
از این رو در آیه ی 20 سوره مبارکه انفال خداوند می فرماید: (ای کسانی که ایمان آورده اید از خدا و پیامبرش اطاعت کنید) و باز برای تأکید اضافه می کند (هیچگاه از اطاعت فرمان او روی گردان نشوید در حالی که سخنان او و اوامر و نواهی او را می شنوید.

شک نیست که اطاعت فرمان خدا برهمه لازم است, چه مؤمنان و چه کافران ولی از آنجا که مخاطبان پیامبر (ص) و شرکت کنندگان در برنامه های تربیتی ایشان، مؤمنان بودند، روی سخن در آیه ی 20 سوره مبارکه انفال با آنهاست.

اين برنامه  كاري از گروه تفسير راديو قرآن است كه هر روز جز روزهای جمعه به روي آنتن مي‌رود و  تلاش شده تا در اين برنامه متن آياتي كه با خطاب به مومنان آغاز مي‌شود همراه با ترجمه و تفسير كوتاهي از آيه به مخاطبان ارائه شود.  
 
گفتني است؛ اين برنامه راديويي از ساعت 18:50 به مدت 5 دقيقه بر روي موج اف ام رديف 100 مگاهرتز به روي آنتن شبكه راديويي قرآن مي‌رود./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار