میان برنامه "صفحه تقویم" شنبه 16 شهریور ماه در بیان مهمترین رویدادهای تاریخی روز به ولادت حضرت معصومه (س) می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن، روز  شنبه 16 شهریور 1392 هجری شمسی، مطابق با اول ذیعقده 1434 هجری قمری و برابر با 7 سپتامبر 2013 میلادی است که مهمترین رویدادهای تاریخی این روز می توان به ولادت حضرت معصومه (س) دختر گرامی امام موسی کاظم (ع) در سال 173 هجری قمری و روز دختران اشاره کرد.

همچنین هفته ی حج از این روز آغاز می شود و آغاز به کار کارخانه برق تهران با نیروی توربین های گازی در سال 1344 هجری شمسی و انقراض سلسلۀ اسماعیلیان در ایران به دست هلاکوخان در سال 654 هجری قمری از دیگر رویدادهای مهم تاریخی در این روز است.

همانطور که اشاره شد، اول ذیقعده، مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه ی معصومه (س) در سال 173 هجری قمری است.

حضرت فاطمه ی کبری، دختر ارجمند امام موسی کاظم (ع)، ملقب به معصومه در شهر مدینه چشم به جهان گشود.

 آن حضرت از برادرش امام رضا (ع)، نقل روایت می کرد و فضل و کمال و علم او زبانزد خاص و عام بود. این بانو به برادرش، امام رضا (ع) محبّت بسیار داشت و پس از اعلام ولایتعهدی ایشان، به قصد زیارت برادر در مرو، به ایران وارد شد چون به شهر ساوه رسید بیمار گشت و دستور داد او را به قم ببرند. آن بانوی بزرگوار 17 روز در قم ماند و پس از آن جان به جان آفرین تسلیم کرد. 

حضرت فاطمه معصومه (س)، پس از حضرت زینب (س) فاضل ترین زن در خاندان معصومین (ع) است.

گفتني است؛ برنامه صفحه تقویم به سردبیری و تهیه  کنندگی فاطمه گنجی هرروز ساعت8:40 با محوریت مهمترین رویدادهای تاریخی روز برروی موج اف ردیف100مگاهرتز از رادیو قرآن پخش می شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار