تولید پیاز در استان سمنان قریب هفت هزار تن برآورد شد.

 به گرارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برآورد تولید حدود هفت هزار تن پیاز تحت شرایط مناسب در سال جاری در استان خبر داد.

سیدامیر رضوی افزود: امسال در 254 هکتار از اراضی استان سمنان بذر پیاز کشت شده است و پیش بینی می شود به طور میانگین از هر هکتار 27 تن محصول برداشت شود.

وی گفت: کار کشت بذر پیاز در این استان از اواخر اسفند شروع شد و در فروردین پایان یافت و عملیات برداشت نیز از مهر شروع می شود.

مدیر امور زراعت سازمان کشاورزی استان سمنان قرمز اذری را مهمترین رقم پیاز کشت شده در این استان بیان کرد و افزود: شهرستان شاهرود با 150 هکتار سطح زیر کشت پیاز، بیشترین اراضی را به خود اختصاص داده است، در شهرستان دامغان 80 هکتار و مابقی کشت در شهرستان های سمنان و سرخه قرار دارد.

رضوی گفت: تغذیه مناسب، مدیریت صحیح مزارع، مبارزه اصولی و به موقع با آفات و امراض از عوامل موثر در افزایش کمی و کیفی محصول است و برای تغذیه مناسب این محصول در سال جاری 300 کیلوگرم کود برای هر هکتار کشت پیاز اختصاص یافته است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: ثبات و تنظیم بازار این محصول در کشور، ثبات قیمت نهاده ها، ایجاد امکانات مناسب برای عرضه محصول مازاد بر نیاز کشور در کشورهای همسایه می تواند در حمایت از تولید کنندگان محصول پیاز موثر باشد./ز


برچسب ها: برداشت ، پیاز ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.