مدیر گردشگری بناهای تاریخی و موزه‌های شهرداری تبریز گفت: تبریز پایتخت اکوتوریسم ایران است و ظرفیت‌های گردشگری تبریز در حد بزرگترین شهرهای دنیا است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عیوضی در گفتگو با خبرنگاران افزود: تبریز با سابقه بیش از 3500 سال و گذشته تاریخی و موقعیت جغرافیایی ایرانی، تورانی، سیبری و آلپی دارای جذابیت‌های به خصوصی برای گردشگران است و تبریز و تبریزی در تمام طول تاریخ به یک برند در هویت شهر و شهروندی تبدیل شده‌اند.

وی افزود: با توجه به این پیشینه قوی شهرداری تبریز برای حفظ این جایگاه است و با آموزش و طرح‌های گوناگون برای رفاه حال مهمانان تابستانی تلاش می کنیم.

عیوضی با اشاره به مزیت‌های بزرگ توریسم برای یک شهر تصریح کرد: رونق گردشگری رونق اقتصادی را هم می‌آورد علاوه بر آن دستاوردهای اجتماعی و فرهنگی بسیار بزرگی درپی دارد و مردم وقتی در موقعیت برخورد با فرهنگ‌های گوناگون قرار می‌گیرند بیشتر به نکات برجسته فرهنگی خود پی می‌برند به همین دلیل گردشگری به ارتقاء فرهنگی نیز کمک می‌کند.

وی استقبال مسافران از تور تبریز گردی را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: اتوبوس‌ها در چهار نقطه تقاطع مقصودیه و ارک جنوبی، چهارراه بهشتی(منصور)، پارکینگ ائل‌گلی(شاهگلی) و پارک مسافر بلوار استاد شهریار در دو نوبت صبح و عصر بصورت رایگان به همراه راهنما در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد تا مهمانان تبریز با این شهر کهن بیشتر آشنا شوند.

مدیر گردشگری شهرداری تبریز تاکید کرد: تمام سعی تلاش ما برای رقم زدن لحظات خوش برای گردشگران و ترک تبریز با خاطرات خوش است و با فرم‌های نظرسنجی که در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد امیدواریم به نقاط ضعف و قوت خود پی ببریم.

عیوضی از فرهنگ والای مردم تبریز در مواجهه با توریست‌های داخلی و خارجی قدردانی کرد و اظهار کرد: مهمانپذیری مردم تبریز همیشه شهره عام و خاص بوده و مردم تبریز با رفتار و کردار خوب و حرفه‌ای و رویی گشاده بر این موضوع صحه می‌گذارند/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.