رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی از نظارت بر تهیه و تولید 20 هزار تن بذر اصلاح شده غلات در این استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد مهدی کریمی اظهار داشت : گروه تحقيقات ثبت و گواهي بذر و نهال وابسته به این مرکز بر اساس 3 محورمهم شناسايي ذخاير توارثي گياهي و ثبت ژنتيكي آنها ، ساماندهي، نهادينه و كارآمد نمودن امر كنترل و نظارت بر بذر و نهال توليدي و تدوين استانداردهاي لازم و روزآمد براي بذر و نهال توليدي ، تحقیقفات خود را به انجام رسانده است .

وی نظارت بر تهیه و تولید بالغ بر 20 هزار تن بذر اصلاح شده غلات ، نظارت و کنترل مزارع تکثیری غلات در سطح 27 هزار هکتار و نظارت و کنترل مزارع تولید بذر هیبرید ذرت در سطح 660 هکتار را بخشی از اهم يافته‌هاي تحقيقاتي در این زمینه برشمرد .

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی همچنین مواردی مانند نظارت و کنترل مزارع تولید بذر پنبه در سطح 4 هزار و 800 هکتار ، نظارت و کنترل مزارع تکثیری دانه های روغنی کلزا ، گلرنگ و آفتاب گردان هیبرید در سطح 250هکتار و نظارت و کنترل مزارع تکثیری سیب زمینی در سطح 490 هکتار را نیز از دیگر يافته‌هاي تحقيقاتي ثبت و گواهی بذر و نهال عنوان نمود/س  


برچسب ها: رئیس ، مرکز ، تحقیقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.