میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان هشدار داد اسرائیل و تروریسم بین المللی خطراتی خارجی هستند که لبنان را تهدید می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، سلیمان در مراسمی در بیروت گفت: اسرائیل که لبنان را خطری برای رژیم نژاد پرست خود می داند همچنان به تلاش برای فتنه افروزی بین ما و تجاوز به حاکمیت ما بدون توجه به قانون بین المللی و مصوبات سازمان ملل، ادامه می دهد.

سلیمان افزود: تروریسم به پدیده ای فراتر از مرزها تبدیل شده است و در هر مکانی وحشت و هراس و آشوب ایجاد می کند. شبکه های تروریستی و انفجارها و شلیک موشک و آدم ربایی صرفا نمونه هایی از برنامه هایی هستند که تروریسم بین المللی برای کشور ما تدارک دیده است.

سلیمان همچنین گفت، خطراتی داخلی وجود دارد که ناشی از دو دستگی سیاسی کور کورانه داخلی و محاسبات مقطعی و تصمیم های نادرست و برداشت ناصحیح از حوادث اطراف ما به ویژه حوادث سوریه است. خطرناکترین برداشت این است که هر طرفی در لبنان منافع کشور و راه حل مشکلات را در به قدرت رسیدن خود می داند.

سلیمان افزود تسلیم شدن در مقابل حاکمیت قانون و احترام گذاشتن به قانون اساسی و توافق رهبران سیاسی برای ایجاد یکپارچگی و اعتماد کردن به نهادهای کشور و حفظ پایداری آنها، راه مقابله با خطرات است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار