در دنيا تمام تبادلات مالي در بستر امني چون بورس صورت مي‌گيرد

سلطانژاد مدير کل سپرده‌گذاري اوراق بهادار و تسويه وجوه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق افزود: شرکت سپرده‌گذاري در بازار سرمايه چند کارکرد اساسي دارد و همينطور ثبت و تغيير مالکيت قبل از همه بر عهده سپرده گذاري است.
وي ادامه داد: از جمله اقدامات سپرده‌گذاري مرکزي مي‌توان به جا به جاي مالکيت اوراق بهادار ناشي از قوانين و مقررات و دستورات دادگاه و مقرراتي که در بورس و فرابورس است اشاره کرد و همينطور مراجع قضايي اگر تصميمي در خصوص مالکيت بگيرند با سپرده گذاري مکاتبه مي‌کنند.
وي در خصوص تسويه پاياپاي افزود: تسويه پاياپاي معاملات بورس و فرابورس با شرکت سپرده گذاري است زيرا تسويه پاياپاي يک عمليات خالص سازي تعهدات است که هر کارگزاري چه ميزان بدهکار و بستانکاراست.
سلطانژاد تصريح کرد: ساختار تعبيه شده‌ي شرکت سپرده گذاري قديمي است اما ما با به روز رساني ساختارها، سعي کرديم سيستم به روز باشد زيرا ملاحظات کاربردي و گزارشگري در آن ديده مي‌شود.
وي ادامه داد: افزايش تعداد کدهاي سهامداران، تقاضا براي ارائه خدمات در حوزه‌هاي پس از معاملات نمايانگر اين است که بايد فعاليت‌هايمان را گسترش دهيم.
مدير کل شرکت سپرده گذاري مرکزي تصريح کرد: در حوزه‌ي بورس، شرکت سپرده گذاري مرکزي عهده‌دار انجام فرايندهاي فعاليت قبل و پس از معاملات است.
وي تصريح  کرد: با برنامه‌ريزي سعي در به روز رساني سيستم شرکت سپرده گذاري مرکزي و همچنين انطباق با استانداردهاي بين‌المللي داريم در عين حال قوانين و مقررات کشورمان براساس شرع و قانوني است.
وي تصريح کرد: همه‌ي تبادلات مالي دنيا بايد از بستر امن ايجاد شود.
انتهاي پيام/

برچسب ها: بورس ، مالی ، تبادل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار