ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی در دانشگاههای دولتی، پیام نور و غیردولتیها ۷۳۰ هزار نفر است در حالیکه ۶۹۰ هزار نفر انتخاب رشته محل کردند و عملاً بیش از یکصد هزار صندلی خالی در سال تحصیلی جدید خواهیم داشت.

دکتر محمد هادی امین ناجی، مدیر کل برنامه ریزی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در گفتگو با  خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:امسال دانشگاههای کشور با کمبود دانشجو مواجه هستند و ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی در دانشگاههای دولتی،پیام نور و غیردولتی ها ۷۳۰ هزار نفر است در حالیکه ۶۹۰ هزار نفر انتخاب رشته محل کردند و عملاً بیش از یکصد هزار صندلی خالی در سال تحصیلی جدید خواهیم داشت.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور هر ساله می تواند ۴۲۰ هزار دانشجو پذیرش کند و این میزان در دفترچه کنکور ۴۰۰ هزار نفر اعلام شده است.

 وی با بیان اینکه علت این کمبود جمعیت دانشجویی را در تغییر نگرش داوطلبان پسر است و گفت: نگرش داوطلبان پسر نسبت به بازار کار و آموزش عالی تغییر کرده و تعداد بیشتر داوطلبان را دختران تشکیل داده اند.

 وی افزود: ممکن است از دیدگاه پسران، کارایی اجتماعی برخی رشته ها کم شده و رغبت کاهش یافته است، بنابراین سمت بازار کار سوق می یابند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار