اجرايي کردن اهداف جديد بانکداري اسلامي و گسترش بيشتر آن نيازمند همکاري و هماهنگي بين نظام هاي تقويتي در حوزه اعتماد سازي و کمک بيشتر شبکه اينترنتي و الکترونيکي است.

غلامحسين طاهري کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه در حال حاضر اقتصاد ايران بانک محور است گفت: با وجود بانک محور بودن کشور در مسير توسعه بانکداري اسلامي مي‌توان سريعتر عمل کرد و در قالب برنامه هايي که اجرا مي شود کمک بسزايي به اقتصاد کشور مي‌کند.

وي افزود: بانکداري اسلامي مي‌تواند آثار تورم در کشور را از بين ببرد که فرمول بانکداري بدون ربا نيازمند برنامه ريزي دقيق تر و قانونمندتر است که به کمک و همکاري دولت يازدهم مي‌تواند گسترش يابد.

طاهري در ادامه چنين تصريح کرد: بايد بر نحوه تعامل بانکها با مشتريان و نظارت و کنترل بر امور بانکها تاکيد بيشتري شود، تا بر اعتماد مردم به بانکها افزوده شده که اين موضوع در عرصه بانکداري بسيار مطرح است که مشتري با رضايت کافي پول خود را در اختيار بانک قرار دهد.

طاهري گفت: کارشناسان پيشنهاداتي در ارتباط با ايجاد همايش ها و کنگره ها براي ارائه نظريات و راهکارهاي مفيدي در حوزه بانکداري دارند که در آينده اي نزديک دولت يازدهم برپايي اين مراسمات را در برنامه هاي خود قرار دهد.

وي افزود: در حوزه بانکداري بدون ربا براي فعاليت بهتر در مرحله اول بايد يک ارزيابي کاملي از عملکرد سياست هاي پولي و مالي داشت تا آسيب هاي اقتصادي ناشي از عدم هماهنگي سياست هاي پولي را در عرصه بانکداري اسلامي مورد تاکيد قرار دهيم.
انتهاي پيام/
برچسب ها: نظام ، بانکداری ، تقویتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار