مدیرعامل سازمان عمران زاینده‌رود: سازمان عمران زاینده‌رود در راستای توسعه صنعت گردشگری، به شناسایی نقاط گردشگری در سطح استان اصفهان اقدام نموده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، داریوش خرسندی درسفر یک روزه خبرنگاران استان به دهکده فرهنگی تفریحی چادگان گفت: منطقه چادگان به دليل وجود مناسبت‌هاي متعدد از جمله وجود درياچه زاينده‌رود، بهره‌مندي از هواي سالم، نزديك بودن به شهر اصفهان، دارا بودن اراضي كه قابليت كشت ندارد و وجود نيروي كار فراوان بهترين گزينه براي ايجاد اولين مركز گردشگري در استان بوده است.

وی توسعه منطقه محروم چادگان از طريق اشتغال مناسب و دائم 2 هزار نفر به صورت مستقیم و 10 هزار نفر به صورت غیر‌مستقیم بدون آثار و عوارض زيست محيطي براي درياچه زاينده‌رود و جلوگيري از تخريب باغات و اراضي كشاورزي در حاشيه شهر اصفهان را از اهداف ايجاد اولين دهكده فرهنگي تفريحي برشمرد.

خرسندی با بیان اینکه دهکده اول با 1200 واحد ویلایی در قاب 30 زون یا محله در حال حاضر مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرد، دیگر هدف احداث این دهکده را ساماندهي گردشگري نظامند و قابل نظارت در يك محدوده با قوانين و مقررات در چهارچوب نظام و حكومت اسلامي عنوان کرد.

مدیر عامل عمران زاینده‌رود تصریح کرد: با توجه به تکمیل شدن ظرفیت دهکده اول، سازمان عمران طراحی دهکده دوم به مساحت 630 هکتار در چهار زون A ، B ، C و D را در برنامه قرار داد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های زون B دهکده دوم با ظرفیت 380 واحد ویلایی آماده شده است، افزود: سازمان عمران زاینده‌رود آماده پذیرش علاقه مندان به سرمایه گذاری جهت تکمیل و بهره برداری از طرح ها در راستای توسعه صنعت گردشگری است.

خرسندی افزود: سرمایه‌گذاری برای استفاده از ظرفیت‌های بومی، محور برنامه‌های گردشگری استان اصفهان است و از هرگونه سرمایه‌گذاری در بخش رونق و جذب گردشگر استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان عمران زاینده‌رود در راستای توسعه صنعت گردشگری اقدام به شناسایی کلیه نقاط گردشگری در سطح استان نموده است، خاطر نشان کرد: در این راستا این سازمان با تمام شهرستان های استان مکاتبه کرده و فضاهای تفریحی و مستعد برای ایجاد دهکده های تفریحی در دیگر شهرستان ها در دست بررسی است.

مدیرعامل سازمان عمران زاینده‌رود افزود: طراحی منطقه پرتیکان فریدونشهر بمنظور ایجاد اقامتگاه کوهستانی برای استفاده در زمستان و تابستان اولین گام سازمان در راستای رسیدن به این هدف است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان های فریدونشهر، سمیرم، فلاورجان، نطنز و شهرستان اصفهان نیز مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: منطقه ای در پشت سد حنا در سمیرم با هدف ایجاد 250 واحد ویلایی شناسایی و مراحل اولیه در حال اجراست و در نطنز نیز مناطق گردشگری در دامنه کوه کرکس مورد شناسایی قرار گرفته است.

خرسندی با اشاره به اینکه فریدونشهر منطقه ای بکر و زیبا برای پذیرش گردشگر است، تصریح کرد: این منطقه ظرفیت ساخت و ایجاد مجموعه ویلا، پاتیناژ طبیعی، لژسواری، زمین بازی کودکان، فروشگاه عرضه لوازم و تجهیزات کوهنوردی و پیست اسکی روی چمن در تابستان را دارد.

وی اضافه کرد: منطقه فریدونشهر مناسب برای ایجاد پیست رانندگی کوهستان و دوچرخه سواری کوهستان، اسنوموبیل در زمستان و پیست پرش اسکی به صورت طبیعی است.

مدیرعامل سازمان زاینده‌رود اعتبار پیش بینی شده برای اجرای طرح منطقه پرتیکان را در مرحله اول 6 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با عنایت استاندار محترم بخش قابل ملاحظه ای از طراحی این منطقه به اتمام رسیده است.

وی ابراز امیدواری نمود با همکاری منابع طبیعی مراحل واگذاری زمین نیز به زودی به اتمام رسیده و طی ماه های آینده شاهد بهره برداری از این سایت گردشگری باشیم.

داریوش خرسندی در ادامه احداث شبکه فاضلاب شهرستان چادگان به طول 41 کیلومتر که تا کنون 30 کیلومتر آن یعنی حدود 80 درصد به انجام رسیده است و عملیات اجرایی بخش قابل ملاحظه ای از جاده دوبانده اصفهان چادگان که بسیار پرتردد می باشد در حد زیرسازی را از جمله اقدامات سازمان عمران زاینده‌رود در شهرستان چادگان برشمرد.

گفتنی است سازمان عمران زاینده‌رود در سال 1367 براساس ماده 84 قانون شهرداری ها تشکیل و به دنبال آن با واگذاری یکهزار و 426 هکتار از اراضی خارج از حریم شهرستان چادگان که بعدا بخشی از آن در حریم قرار گرفت و فاقد استعداد کشاورزی و مرتع داری در شمال دریاچه زاینده‌رود عملیات ساخت دهکده گردشگری را آغاز کرد.

دهکده زاینده‌رود در دو کیلومتری شهرستان چادگان و 120 کیلومتری شهر اصفهان واقع است/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.