مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ موردی از بیماری تب برفکی مشاهده نشده و تلفاتی در این استان نداشته‌ایم.





دکتر"محسن صادقی" در گفت‌وگو با گروه استانها باشگاه خبرنگاران منطقه کهگیلویه و بویراحمد، افزود: از اول سال جاری تاکنون تلفات ناشی از بیماری«تب برفکی» در این استان تنها یک مورد در گاوداری بنیاد جانبازان در شهرستان بویراحمد وجود داشت که سریع برطرف شد.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده شده در روستاهای بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد بیماری تب برفکی تلفاتی دامی داشته است، اظهار کرد: برخی از افراد و دامداران مواقعی که تلفات می دهند آن را به بیماری تب برفکی ربط می دهند که این مُسأله صحیح نیست و باید از طریق آزمایشگاه و نمونه برداری اثبات شود.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از اول سال جاری تاکنون هیچ موردی مبنی بر مشاهده بیماری خاص، استراتژِک و مشکل دار دامی به خصوص تب برفکی در این استان مشاهده نشده است.

دکتر صادقی تصریح کرد: در حوزه دام تلفات وجود دارد اما تلفاتی مبنی بر بیماری تب برفکی مشاهده نشده است و این گونه حرف ها و اظهارنظرها باید از طریق آزمایشگاه اثبات شود. /ش
برچسب ها: موردی ، بیماری ، تب ، برفکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.