عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به تاسيس دانشگاه ايرانيان گفت: نمایندگان مجلس اصرار دارند به این موضوع رسیدگی شود تا صدمه‌ای به بافت فرهنگی کشور وارد نشود.

عباس صلاحی نماینده آشتیان، تفرش و فراهان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به تأسیس دانشگاه ایرانیان اشاره کرد و گفت: علاوه بر کمیسیون مربوطه نمایندگان مجلس نیز خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.

وی افزود: احتمال اینکه در خصوص ایجاد دانشگاه ایرانیان كه متولي آن محمود احمدي‌نژاد است، از یک رانتی از جمله رانت فرهنگی استفاده کرده باشند، وجود دارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تأکید کرد: نمایندگان مجلس اصرار دارند به این موضوع رسیدگی شود تا صدمه‌ای به بافت فرهنگی کشور وارد نشود.

صلاحی خاطرنشان کرد: امیدواریم این مسئله به صورت مسالمت‌آمیز حل شود.

اين در حالي است، پيشتر رضا صابري عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران(اينجا) درباره برخي حواشي مجوز دانشگاه ايرانيان محمود احمدي‌نژاد گفته بود: مجوز اخذ تاسیس دانشگاه در ايران دارای فرایند قانونی مشخصی است و باید تاسیس دانشگاه بر اساس این فرایند ادامه یابد.

وی افزود: معمولا مجوز تاسیس دانشگاه‌ها را شورای عالی گسترش صادر می‌کند بنابراین نمی‌دانم بر چه اساسی شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز تاسیس دانشگاه ایرانیان را صادر کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: از اینکه آیا مجوز صادر شده به خاطر ریاست احمدی‌نژاد بر شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است یا نه، اطلاعي ندارم  ولی این مصوبه قابلیت بازنگری دارد.

صابري تصريح كرد: اتفاقا شخصا موضوع تاسيس دانشگاه ايرانيان را پيگيري و از شوراي گسترش سوال پرسيدم.

وي ادامه داد: پيش از اين درخواست تاسيس چنين دانشگاهي وجود داشته و صرفا پيشنهاد اوليه محمود احمدي‌نژاد نيست.

نماينده راميان و آزادشهر خاطرنشان كرد: از آنجايي كه رئيس‌جمهور تغيير كرده و به طبع رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه رئيس جمهور است نيز تغيير كرده است بنابراين اين شورا مي‌تواند مجوز تاسيس دانشگاه ايرانيان را بازنگري كند.

صابري تاكيد كرد: بايد فرايند تاسيس اين دانشگاه كه منتسب به محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور سابق است در چارچوب قانون باشد.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات در پايان تصريح كرد: بنده شخصا موضوع تاسيس دانشگاه ايرانيان را در جلسه آتي اين كميسيون مطرح و پيگيري خواهم كرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار