عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به احتمال انتصاب سخنگوی وزارت امور خارجه از میان بانوان گفت: اگر گزينه سخنگويي وزارت امور خارجه خانم توانایی باشد اين انتصاب آثار خوبی خواهد داشت از جمله به خاطر پوشش اسلامی که یک نوع ترویج حجاب است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص برخی حوادث جاری کشور اظهارنظر کرد.   
 
وی در خصوص احتمال انتصاب سخنگوی وزارت امور خارجه از میان بانوان اظهار داشت: ما نباید در همه کارهای اجرایی دولت اظهارنظر کنیم چرا که اظهارنظر در خصوص همه این اتفاق‌ها کار درستی نیست.   
 
مطهری در پاسخ به این پرسش که اظهارنظر در خصوص همه انتصابات دولت قبلی صورت می‌گرفت پس چرا نباید در این دولت صورت بگیرد، اظهار داشت: بله درست است، اگر يک فرد متخلفی را در پستی قرار دهند و مجلس به آن اعتراض کند اشکالی ندارد اما اگر صرفا به خاطر گرایش سیاسی افراد بخواهیم اعتراض کنیم، وارد نیست.   
 
عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: بالاخره باید قبول کنیم 95 درصد حامیان دکتر روحانی اصلاح‌طلبان بودند و نمی‌توانیم به دولت الزام کنیم که فقط از اصولگرایان بهره گیرد، طبیعی است که حق دولت است از افراد شایسته همه گروه‌ها استفاده کند.
 
وی در ادامه با اشاره به انتخاب سخنگوی وزارت امور خارجه از میان بانوان گفت: این موضوع بستگی به توانایی آن خانم دارد و اگر توانایی داشته باشد می‌تواند آثار خوبی به همراه داشته باشد، مخصوصا زمانی که خانم با پوشش اسلامی در عرصه بین‌الملل اظهارنظر کند، این موضوع یک نوع ترویج مسئله حجاب خواهد بود.  
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به اینکه آیا گزینه نهایی سخنگویی وزارت امور خارجه مشخص شده است یا نه، افزود: شنیده‌ام خانمی به نام افخم است اما وی را نمی‌شناسم.   
 
وی در مورد انتخاب سفیران ایران در ساير کشورها از میان بانوان تصریح کرد: اين امر هم بستگی به توانایی این افراد دارد و اگر سلسله مراتب را واقعا طی کرده‌ و بتواند فرد مفیدی باشند کار خوبی است.
 
مطهری در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص تخلفات دولت دهم در واریز 16 میلیارد تومان به حساب دانشگاه ایرانیان و اینکه آیا صرفا ابطال مجوز کافی است و یا باید از طریق محاکم قضایی پیگیری شود، گفت: روشن است که موضوع مشکلی است و اگر صحت داشته باشد باید در محاکم قضایی مورد رسیدگی قرار گیرد.   
 
عضو کمیسیون فرهنگی در خصوص اینکه آیا این تخلفات را مدعی‌العموم باید پیگیری کند یا دولت؟ تصریح کرد: هم دولت می‌تواند پیگیر باشد و هم دادستان به عنوان مدعی‌العمومی می‌تواند پیگیری کند؛ شوخی نیست که 16 میلیارد تومان جابجا شده است اما باید ببینیم خبر قطعی است یا خیر.   
 
وی در بخش ديگري از اظهاراتش با اشاره به احتمال انتخاب مجید انصاری به عنوان معاون پارلمانی ریاست جمهوری و اینکه آیا اين انتخاب مناسب است یا خیر؟ افزود: به نظرم خوب است، آقای انصاری تجربه خوبی در نمایندگی مجلس دارد و در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عضو بوده‌ و قدرت خوبی برای دفاع از لوایح دولت دارد.   
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: انصاری معتدل، منطقی و معقول است البته شاید برخی از نمایندگان در ابتدا به خاطر اصلاح‌طلب بودن وی ناراضی باشند ولی فکر می‌کنم وی در عمل بتواند نمایندگان را جذب کند و موثر باشد.   
 
مطهری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا خبر بازداشت رحیمی را شنیده‌اید و آیا اين خبر صحت دارد، گفت: بله من هم شنیده‌ام.   
 
وی در ادامه و در خصوص آخرین اخبار مربوط به پیگیری کار گذاشتن دستگاه شنود در دفترش بیان داشت: هنوز خبری نشده و اطلاعات تازه‌ای به من نداده‌اند، ما منتظر نتیجه هستیم و باید ببینیم آنها چه کسانی بودند و انگیزه‌شان چه بوده و از کجا دستور گرفته‌اند،‌این مباحث باید روشن شود.   
 
نماینده مردم تهران اظهار داشت: زمان آقای مصلحی قول دادند به ما گزارش دهند اما اين قول عملی نشد.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین در خصوص اظهارنظر برخی نمایندگان که معتقدند دولت با شعار اعتدال سر کار آمد ولی الان معتدل نیست به طوری که روزنامه شرق مدعی شده است کلمه اسلامی از عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حذف شود، گفت: روزنامه شرق چه ربطی به دولت دارد.   
انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار