معاون توانبخشی بهزیستی استان سمنان گفت: اماکن عمومی استان سمنان برای استفاده معلولان در جامعه باید مناسب‏سازی شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان سمنان، معاون توان‏بخشی بهزیستی استان سمنان با مدیران عامل شعب بانک‏های دولتی استان دیدار کرد.

به مناسبت دهم شهریور ماه، سالروز تصویب بانک‏داری اسلامی، معاون توان‏بخشی بهزیستی استان سمنان به همراه کارشناسان مناسب‏سازی و سالمندان استان سمنان، ضمن دیدار با مدیران عامل و تبریک این روز، به تشریح آیین‏نامه اجرایی ماده دو قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و لزوم انجام مناسب‏سازی اماکن و معابر عمومی و بانک‏ها، در راستای حضور فعال معلولان در اجتماع شد.

اعظم نقیبی با اشاره به بند «ت» قانون جامع حمایت گفت: طبق نص صریح قانون کلیه وزارت‏خانه‌ها، مؤسسات و شرکت‏های دولتی‌، اماکن ورزشی‌، پایانه‌ها، فرودگاه‏ها، دانشگاه‏ها، قطارهای ‌شهری و برون‌ شهری‌، مراکز تجاری‌، بانک‏ها و خودپردازها، بوستان‌ها، معابر عمومی و نظایر آن‌ها باید برای سهولت عبور و مرور این قشر از جامعه مناسب‏سازی شوند.

وی در پایان با بیان ماده 9 این آیین‏نامه اجرایی خاطرنشان کرد: نظارت بر اجرای این آیین‌نامه در سراسر کشور با سازمان بهزیستی کشور بوده و سازمان یاد شده موظف است گزارش نظارتی خود را به هیئت ‌وزیران منعکس کند.
برچسب ها: سمنان ، معلولان ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.