مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربایجان شرقی با اشاره به پيشرفت 65 درصدي ساخت موزه ملي فرش تبريز از بهره برداري از اين موزه تا اواسط سال 93 در صورت تامين و اختصاص اعتبارات مورد نياز خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی در بازديد دكتر رضا رحماني نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر از روند اجراي اين پروژه افزود: ساخت اسكلت اين مجموعه تا يك ماه ديگر به اتمام مي رسد.

محمدي با بيان اينكه نازك كاري ساختمان موزه فرش نيز آغاز شده است، بيشترين محل هزينه اعتبارات موزه را مربوط به تجهيز خواند.

وي با اشاره به اعتبارات اين طرح افزود: اعتباري بالغ بر 240 ميليارد ريال به موزه فرش اختصاص يافته كه حدود 100 ميليارد ريال آن جذب و هزينه شده است.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با بيان اينكه احتمال افزايش 10 الي 25 درصدي اين اعتبارات هنگام تجهيز موزه وجود دارد، اظهار اميدواري كرد در صورت تامين اعتبارات به زودي شاهد اتمام اين پروژه ملي خواهيم بود.

محمدي با اشاره به مشخصات طرح، موزه فرش را پروژه اي با كاربري تفريحي، گردشي و آموزشي خواند و گفت: زيربناي اين طرح بالغ بر 12 هزار متر مربع بوده و در پنج طبقه سازه اي احداث مي گردد.

وي مهندسان مشاور باوند را عهده دار مشاوره موزه ملي فرش تبريز و تاريخ آغاز به كار ساخت اين موزه را تيرماه سال 89 اعلام كرد.

محمدي همچنين با بيان اينكه مجموعه اي ماندگار از قالي هاي نفيس و شاخص در هنر قاليبافي ايران در اين موزه نگهداري و نمايش داده مي شوند، اظهار داشت: در اين موزه قالي هايي از سراسر ايران با مركزيت آذربايجان شرقي نگهداري خواهد شد/س

 

برچسب ها: موزه ، ملی ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.