رییس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: با توجه به سرمازدگی و عدم پراکنش مناسب بارش امسال با کاهش 48 درصدی در زمینه‌ی تولید گندم در شهرستان مواجه هستیم.







«سیداحمدی موسوی» در گفت‌وگو با گروه استانها باشگاه خبرنگاران منطقه‌ی زنجان، با اشاره به آغاز برداشت گندم در شهرستان زنجان، تصریح کرد: برداشتن گندم در این شهرستان از 67 هزار هکتار از اراضی شهرستان زنجان آغاز شد.

وی با اشاره به سطح زیرکشت دیم و آبی در این شهرستان، اظهار کرد: اراضی زیرکشت گندم شهرستان زنجان شامل 63 هزار و 900 هکتار دیم و 39 هزار هکتار آبی است.

این مقام مسوول با اشاره به اقدامات در راستای مبارزه با آفت سن گندم در شهرستان زنجان، یادآور شد: با توجه به این که امسال خسارت آفت سن گندم در مزارع شهرستان قابل پیش‎بینی بود مدیریت جهادکشاورزی شهرستان زنجان با تشکیل اکیپ‎های تخصصی از کارشناسان دولتی و خصوصی و استقرار سمپاش‎های «توربولانیر» و دیگر امکانات در نقاط مختلف شهرستان نسبت به مبارزه با سن مادر و پوره اقدام کرد و موفق به کنترل این آفت شد.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با اشاره به ضرورت به حداقل رساندن خسارت زمان برداشت، یادآور شد: برای به حداقل رساندن خسارت زمان برداشت نسبت به تشکیل اکیپ‎های نظارت بر برداشت گندم اقدام کرده است که در شهرستان و مراکز جهاد کشاورزی مستقر و آماده‌ی ارایه‌ی نظارت فنی برداشت گندم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ویژه‌ی آب و هوای امسال و با عنایت خسارت سرمازدگی و عدم پراکنش مناسب بارش تولید و برداشت زودهنگام پیش‎بینی می‎شود 41 هزار تن گندم در شهرستان تولید شود که نسبت به 20 سال پیش کاهش 48 درصدی داشته است. /ش
برچسب ها: رییس ، جهاد ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.