یکی از داوران جشنواره "از ایده تا بداهه"، ارتقا تئاتر کشور را در گرو برنامه ریزی صحیح مسئولان ذیربط دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل ازپایگاه خبری حوزه هنری، آرش دادگر، کارشناس ارشد تئاتر و استاد دانشگاه تهران، اظهار کرد: اگر مسئولان سازمان های ذیربط وظایف خود را در مقابل هنر تئاتر به درستی و با برنامه ریزی صحیح انجام دهند، نیازی به موازی کاری از سوی سازمان های غیرمرتبط نیست.

وی، شتابزدگی در نسل جدید هنرمندان تئاتر کشور را مولفه مطلوبی در تئاتر ندانست و بیان کرد: آنچه مشهود است، انرژی، هیجان، استعداد و علاقه وافر در جوانان علاقه مند به هنر تئاتر است، اما اگر این علاقه و استعداد به درستی هدایت نشود، این انرژی هدر خواهد رفت. هنرمندان نسل جدید تئاتر باید بخوانند، بیاموزند، گوش بسپارند و یاد بگیرند.

دادگر این جشنواره را جشنواره مثبتی برای ارتقا و شناسایی هنرمندان غیرحرفه ای ارزیابی کرد و گفت: اینکه هنرمندان حرفه ای در این جشنواره حضور نیافته اند نکته مثبتی است؛ زیرا قیاس حرفه ای ها و غیر حرفه ای ها صحیح نیست. این جشنواره بایستی در همین راستا و به صورت تخصصی برای هنرمندان نوآموز و تازه کار برگزار شود تا فرصتی باشد برای ارتقا استعدادها.

داور جشنواره از "ایده تا بداهه" از مسئولان هنر تئاتر در کشور و استان ها خواست حمایت های خویش را در راستای ارتقای این شاخه هنری بیش از همیشه افزایش دهند.

چهارمین جشنواره تخصصی بازیگری " از ایده تا بداهه"، به منظور شناسایی استعدادها و همچنین فضا دادن به هنرجویانی که در آموزشگاه های گیلان آموزش دیده، اما فرصتی برای حضور نیافته اند، عصر دوشنبه، 4 شهریورماه، در دو بخش اجرا و بداهه در رشت آغاز به کار کرد.

این جشنواره با شرکت 20 اثر نمایشی و با حضور رییس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، استادان و پیش کسوتان تئاتر و جمعی از هنرمندان و علاقه مندان به این رشته هنری در تالار آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان گیلان تا پنجشنبه، 7 شهریورماه، ادامه یافت. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار