در طول سالهای گذشته روند احداث هتلهای سنتی در یزد سرعت گرفته است و میزان جذب گردشگران به این مجموعه‌ ها نیز بسیار قابل توجه به نظر می‌ رسد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

یکی از مهمترین ویژگی های این هتلها داشتن اتاق ها باسبک معماری خاص هست که می توان به اتاقهای آیینه کاری و با گچ بری های ویا با نقاشی های آب طلا در سقف اشاره کرد.


رئيس جامعه هتلداران يزد با اشاره به اینکه در هتل‌هاي سنتي تلاش شده است تا حداکثر نيازهاي اوليه مهمانان برآورده شود،می گوید:تاکنون توریست های خارجی استقبال بی نظیری را از این هتل ها داشته اند.


اصغر نبيل همچنین براین اعتقاد است که اين هتل‌ها وضعيت بافت تاريخي را هم دگرگون نموده وباعث شده که با منافع مردم همراه شود.


وی اظهارمی داردکه ساخت اقامت‌گاه‌هايي مثل هتل‌هاي سنتي تاثير خوبي روي بافت تاريخي واقتصاد مردم این منطقه شده است.


محمد حسین محتاج الله رییس انجمن صنفی هتلداران استان می گوید: گردشگران خارجي که این روزها به يزد سفر مي‌کنند تمایل زیادی دارند که زندگي سنتي را در هتل های تاریخی تجربه نمایند.


وی می افزاید: به همت مردم منطقه بافت تاریخی وبخش خصوصی در حال حاضر شاهد جذب گردشگران خارجي به هتل های تاریخی وسنتی هستيم.


وی ادامه داد:طی سالهای اخیر که روند احداث هتلهای سنتی در یزد سرعت گرفته است، میزان جذب گردشگران به این مجموعه‌ ها نیز بسیار قابل توجه به نظر می‌ رسد.


رییس انجمن صنفی هتلداران استان یزد درادامه می گوید: نخستین هتل تاریخی ایران و جهان در سال 78 در خانه تاریخی ملک التجار راه اندازی شد.


محتاج الله با بیان اینکه در یک کتاب از سه هتل خاورمیانه چون مصر، سوریه و ایران ملک التجار نام برده شده است، افزود: پس از لایه برداری و خارج کردن تزئینات و گچ بری ها از زیرخاک و مشاهده حروف ابجد، قدمت این خانه  به 300 سال تخمین زده شد.


به اعتقاد وی ، سبک معماری، زیبایی و معنوی بودن فضاهای قدیم باعث علاقه مندی توریست برای جذب به اینگونه هتل ها شده است.


نماينده تفت و ميبد در مجلس نیز بااشاره به نقش مهم هتل های سنتی در جذب گردشگرخواستار توجه جدی مسئولین در این زمینه شد.


حجت‌الاسلام سيدجلال يحيي‌زاده اظهارمی دارد: دولت و نماينده ارشد دولت در استان يزد بايد توجه بيشتري به فعاليت‌ها و سرمايه‌گذاري‌هاي صورت گرفته توسط بخش خصوصي در خصوص هتل های سنتی داشته باشند.


این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می گوید: دولت بايد براي معرفي اين نبوع و توسعه صنعت گردشگري در استان یزد سرمايه‌گذاري نماید/س
برچسب ها: هتلهای ، سنتی ، و جذب ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.