يکي از سفراي سابق آمريکا با درج مطلبي در نشريه هافينگتون پست به بررسي اقدامات و گامهاي پس از هرگونه حمله احتمالي به سوريه پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "مارک گينزبرگ" سفير سابق آمريکا در مغرب در مقاله‌اي در پايگاه اينترنتي هافينگتون پست نوشت: مردم نگران حمله موشکي واشنگتن به سوريه هستند؛ حمله‌اي که ادعا شده با اهداف محدود و به منظور مجازات سوريه براي استفاده از سلاح شيميايي عليه مردم انجام مي‌شود.

واشنگتن اعلام کرده که هدف از حمله، بشار اسد و يا تغيير توازن قدرت در سوريه نيست. با وجوديکه  طبل جنگ به صدا در آمده است اما زمان دقيق حمله، اگر قرار باشد انجام شود، هنوز مشخص نيست.

عربستان سعودي و قطر ، دو کشور مهم در تصميم گيري‌هاي اين اتحاديه، بزرگترين تامين کنندگان سلاح براي شورشيان هستند و چرا لندن يک دفعه به اين نتيجه رسيد که گزارش بازرسان در سوريه شرط لازم براي اقدام نظامي عليه اين کشور است.

انگليس مي‌خواهد مدارک و اسناد غير قابل انکار بازرسان تسليحاتي را به چين و روسيه که حملات شيميايي در سوريه را رد مي‌کنند ارائه دهد. چون از نظر ديپلماتيک براي لندن مهم است که قبل از راي گيري در شوراي امنيت حقيقت براي پوتين مشخص شود.  

در ادامه اين گزارش آمده است: اقدامات احتمالي که بعد از حمله موشکي ممکن است رخ دهد عبارتند از:
1-  ارتش الکترونيک سوريه ممکن است حملات سايبري گسترده‌اي عليه منافع آمريکا انجام دهد، همانطور که پيش از اين هم چنين اقداماتي انجام داده است.

2- ممکن است حزب الله به سمت کشتي‌هاي جنگي آمريکا در سواحل لبنان يا اسرائيل موشک شليک کند.

3- بشار اسد ممکن است موشک‌هايي به سمت اردن پرتاب کند.

سفير سابق آمريکا در مغرب در نهايت مدعي شده که گزينه‌هاي بشار اسد براي اقدامات تلافي جويانه محدود هستند و اگر او بخواهد عليه ترکيه اقدامي کند با حمله ناتو روبرو مي‌شود. 

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار