شناسايي علائم آلرژي در كودكان از اهميت ويژه اي برخوردار است چرا كه درمان و بهبود كودك را سريع تر و در رفع مشكلات تنفسي در بزرگسالي نيز از اهميت بيشتري برخوردار است.

دكتر عباس مومن زاده، متخصص عفوني اطفال در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تشخيص علائم آلرژيك در كودكان از اين جهت حايز اهميت است كه كمك شاياني به تشخيص زود هنگام اين بيماري و درمان موثرتر آن مي كند. 

مومن زاده تصريح كرد: كودكاني كه در كودكي زمينه آلرژي پيدا مي كنند ديرتر از افرادي كه پس از بلوغ به آلرژي مبتلا مي شوند درمان مي شوند. 

وي با بيان اينكه علائم آلرژي در كودكان به 2 دسته تقسيم مي شود خاطرنشان كرد: دسته اول آلرژي ها پس از 5 سالگي به خودي خود برطرف مي شوند اما دسته دوم كه زمينه ژنتيكي دارند بيش از 50 درصد آلرژي هاي اطفال را شامل مي شوند كه تا قبل از بلوغ برطرف خواهند شد. 

وي افزود: علائم آلرژيك در كودكان كمي از بزرگسالان متفاوت است و بيشتر با تنفس دهاني تعريق بدن و لرزش پشت همراه است كه به وسيله والدين قابل شناسايي نيستند. 

وي يادآور شد: درمان آلرژي هاي ژنتيكي مستلزم تشخيص آزمايشگاهي و شرايط خاص غذايي است كه بايد پس از احراز بيماري توسط پزشك به والدين آموزش داده شود./ح
برچسب ها: آلرژی ، کودک ، ژنتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار