اريك نويچ از موفق ترين نويسندگان آلمان شرقي به دليل انتشار رمان رد سنگ‌ها به شهرت رسيد.

باشگاه خبرنگاران، اريك نويچ از موفق ترين نويسندگان آلمان شرقي در 21 ژوئن 1931 در شوندبك در خانواده‌اي كارگري ديده به جهان گشود در رشته‌هاي جامعه شناسي و روزنامه نگاري در لايبزيك تحصيل كرده ابتدا به عنوان روزنامه نگار و از سال 1960 به عنوان نويسنده مشغول كار شد.

نگارش رمان، داستان، كتاب كودكان، مقاله، شعر و فيلمنامه پرداخته آثار وي ميليون‌ها خواننده جذب كرده اما بيش از هر چيز به دليل انتشار رمان  رد سنگ‌ها در سال 1964 به شهرت رسيد اين رمان با شمارگاني بيش از 500 هزار نسخه جزء موفق ترين كتابها در دوران جمهوري دموكراتيك آلمان است.

اين كتاب همچنين دليل ساخت فيلم سينمايي به كارگرداني "فرانك ببر" با بازي منفرد كروگ در نقش اصلي شد كه پس از اكران در سال 1966 ممنوع و از اواخر اكتبر 1989 دوباره به روي صحنه رفت در سال 2010 در كتاب گفتگوي رد زندگي اثر كلاس والتر انتشارات برلين نو به نقل از نويچ پرداخته است.

در اين نقل قول نويچ شخصيت‌هاي آثارش را ملموس واقعي و جزئي از كل محيط اجتماعي عنوان كرده كه از هيچ چيز به اندازه كار تاثير نمي‌پذيرند در اوايل سال 2014 پنجمين جلد از دوره 6 جلدي رمان صلح در شرق اريك نويچ با موضوع تاريخچه جمهوري دموكراتيك آلمان منتشر خواهد شد.

همچنين نويچ پيش از مرگ خويش دست نوشته‌هاي اثري را كه در آن سرنوشت قهرماني به نام "آخيم اشتاين‌ها ور" در عرصه هنر و فرهنگ جمهوري دموكراتيك آلمان در دهه‌هاي 70 و 80 را به تصوير كشيده به پايان برد./ص
برچسب ها: نویسنده ، رمان ، رد سنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار