متخصص روان شناسی کودکان استثنایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:
متخصص روان شناسی کودکان استثنایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:
معصومه
پورمحمدرضا تجریشی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو
با
خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر در کشور ما از لحاظ
فراگیرسازی تغییر چندانی در مقایسه با کشورهای پیشرفته اتفاق نیفتاده است.
دانش
آموخته مقطع دکتری روان شناسی کودکان استثنایی در ادامه اظهار داشت:
شناسایی توانایی های بالقوه کودکان با نیازهای ویژه در سایر ابعاد جسمی
اجتماعی؛ کاربرد روش های آموزشی متفاوت در کنار سایر روش های متداول و
تاکید بر روش های دانش آموز محور به جای تاکید بر روش های کلیشه ای فراهم
آوردن فرصت رشد همه جانبه کودکان با نیازهای ویژه در کنار کودکان عادی گوشه
ای از فوریت های حضور کودکان با نیازهای ویژه در کنار کودکان عادی در
مدارس فراگیر قلمداد می شود.
*مهارت های پزشکان در مواجه با کودکان با نیازهای ویژه را نادیده نگیریم
معصومه
پورمحمد رضا تجریشی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در
ادامه اذعان داشت: متاسفانه در بین متخصصان پزشکی به ندرت مشاهده می شود که
به صورت اختصاصی حوزه این گروه از کودکان فعالیت داشته باشند و از آنجایی
که نوع ارتباط با این گروه از کودکان مستلزک صبوری و بردباری می باشد ضرورت
دارد که بسیاری از متخصصان نظیر متخصص قلب و عروق کودکان، دندان پزشک
اطفال در این زمینه نیز از مهارت های لازم برا برخودار گردند.
وی
گفت: برنامه آموزش خانواده در راستای آگاه سازی والدین نسبت به نیازهای
ویژه و پذیرش کودکان به عنوان فردی که مانند کودک عادی نیازمند مراقبت،
حمایت عاطفی، اقتصادی، اجتماعی است حائز اهمیت است و امید داریم
رسانه در معرفی و شناساندن این گروه از کودکان و همچنین فرهنگ سازی در این
عرصه گام بردارد./ع2