آبنمای موزیکال میدان امام علی (ع) اصفهان همزمان با افتتاح این میدان با حضور دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، محمود شیخ زین الدین رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در خصوص این آبنمای موزیکال گفت: این طرح بر اساس قراردادی میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شهرداری اصفهان به ارزش 1 میلیارد و270 میلیون تومان اجرا شده است.

وی افزود: 25 نفر با تکیه بر دو سال فعالیت پژوهشی و فناوری، موفق شدند در مدت یکماه این آبنمای موزیکال را در میدان امام علی(ع) اجرایی کنند.

وی ادامه داد: این آبنمای موزیکال از 330 لامپ LED 24 وات RGB تشکیل شده است که قابلیت ایجاد تمام طیف­های رنگی را دارد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه در طراحی این آبنمای موزیکال از یک گروه موسیقی برای طراحی موسیقی هماهنگ با بافتی که آبنما در آن قراردارد، استفاده می­شود، اضافه کرد: طراحی رنگ و موسیقی مفهومی آبنمای موزیکال، براساس مکانی که آبنما در آن قرارمی­گیرد، نقش مهمی دارد که این موضوع در طرحی مانند میدان امام علی(ع) و طرح های مشابه شهری که تلفیقی از هنر، فرهنگ، تاریخ و فناوری بومی ایرانی است، اهمیت فوق­العاده­ای دارد.

وی یادآور شد: این آبنما در ابعاد 730 مترمربع در سه حوض وسط میدان امام علی (ع) طراحی و اجرا شده است.

رییس این مرکز علم و فناوری در خصوص شکل فعالیت این آبنما توضیح داد: یک سامانه فرمان تحت ویندوز برای این آبنمای موزیکال در نظرگرفته شده است که اپراتور می­تواند پیش از اینکه طرحی برای اجرای موزیک و نورها اجرا نماید، آن را به صورت انیمیشن مشاهده کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.