فرمانده انتظامی استان همدان گفت: طی یک عملیات پلیسی و اطلاعاتی دو باند بین‌المللی تهیه و توزیع مشروبات الکلی کشف و منهدم شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ سرهنگ حاجی محمد مهدیان نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه رسانه‌ها در ارتقاء و ایجاد امنیت و احساس آرامش جامعه نقش بسزایی دارند، اظهار داشت: در پنج ماه نخست سال جاری دو باند بین‌المللی قاچاق مشروبات الکلی کشف و منهدم شده است.
 
وی ادامه داد: این دو باند قاچاق مشروبات الکلی از مرزهای غربی کشور به مقصد استان‌های مرکزی کشور بارگیری شده بودند که بعد از عملیات تعقیب و گریز اطلاعاتی منهدم شدند.
 
فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه پلیس به مبارزه با قاچاق مشروبات الکلی نگاه جهادی و اعتقادی دارد، گفت: باتوجه به نامگذاری سال جاری با عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی در راستای تلاش‌های شبانه‌روزی در مبارزه با قاچاق کالا به توفیقات خوبی دست یافتیم.
 
وی با بیان اینکه کشف مشروبات الکلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است، ابراز داشت: این میزان افزایش کشفیات نشانگر تلاش پلیس است.
 
مهدیان نسب با اشاره به اینکه پایه و اساس کار پلیس دین‌مداری، ولایت‌مداری و سازمان باوری است، بیان داشت: رویکرد پلیس در سال جاری کیفی‌سازی مأموریت‌ها و ارتقاء امنیت است .
 
وی ادامه داد: در پنج ماه نخست سال 23 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان شناسایی و متلاشی شدند.
 
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: نگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر پاک‌سازی مناطق آلوده در سطح استان است و در این زمینه 450 طرح منطقه‌ای برای پاک‌سازی نقاط آلوده اجرا شده‌است.
 
وی افزود: کشف مواد مخدر در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 43 درصد افزایش داشته است.
 
مهدیان نسب با اشاره به اینکه مأموریت‌های مبارزه با قاچاق کالا را فقط به پلیس‌های تخصصی محدود نکردیم اذعان داشت: همه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را وارد عرصه مبارزه کردیم.
 
وی خاطرنشان کرد: در طول پنج ماه نخست سال 53 طرح مشترک و موضوعی اجرا شده که در این طرح‌ها تعداد 983 سارق دستگیر شدند که از این میزان تعداد 46 نفر از سارقین سابقه دار بودند و در یک مورد هم یکی از سارقین کشته و همدست او متواری است.  
 
فرمانده انتظامی استان همدان با بان اینکه تعداد 153 قبضه سلاح جنگی و شکاری غیر مجاز در طول پنج ماه نخست کشف و ضبط شده است، ابراز داشت: در طول این مدت چندین محموله کالای قاچاق گمرکی به ارزش ریالی بیش از 47 میلیارد تومان کشف شد که در نوع خود بی‌نظیر است.
 
وی اضافه کرد: در این مدت با تلاش‌های نیروی انتظامی تعداد 48 باند قاچاق کالا متلاشی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق را نشان می‌دهد.
 
مهدیان نسب در ادامه با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های قاچاق کالای بالای یک میلیون تومان 23 درصد افزایش داشته است،گفت: در این مدت یک درصد کاهش سرقت داشتیم و استان همدان رتبه سوم کشف سرقت‌های مهم را در کشور به خود اختصاص داده است.  
 
وی ادامه داد: در پنج ماه اول سال تاکنون سرقت‌های بزرگ و مسلحانه از بانک، طلافروشی و دامداری‌ها را نداشتیم.
 
فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه به اجرای طرح‌های امنیت اخلاقی اشاره کرد و ابراز داشت: طرح‌های امنیت اخلاقی تابستان را در دو مرحله قبل و بعد از ماه رمضان اجرا شد که مرحله دوم تا شروع مدارس ادامه دارد.
 
وی ادامه داد: در طول تابستان تاکنون 16 طرح امنیت اخلاقی را در تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی اجرا شد و به تعداد 14 هزار و 556 نفر تذکر لسانی در سطح استان داده‌شده‌است.
 
مهدیان نسب افزود: در راستای ترویج فرهنگ تذکر لسانی آموزش‌های همگانی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر به صورت تخصصی و متناسب با محل برگزار شده است.
 
وی با بیان اینکه با اجرای طرح انضباط اجتماعی پرونده 364 نفر به مراجع قضایی معرفی شده است، تصریح کرد: از بین تعداد 983 سارق دستگیر شده میانگین سنی آنها 23 سال است.
 
فرمانده انتظامی استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه درصد کشف سرقت‌های اجباری و با اکراه نسبت به وقوع جرم 138 درصد است، اذعان کرد: از هر 100 فقره قتل 90 مورد کشف شده که در واقع 90 درصد قتل‌های انجام گرفته کشف شده است.  
 
وی در ادامه تصادفات رخ داده در طول پنج ماه نخست سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: میزان تصادفات برون جاده‌ای در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 کاهش داشته و این در حالی است که جاده‌های استان شریان‌های حیاتی محورهای مواصلاتی کشور محسوب می‌شوند.
 
مهدیان نسب افزود: در تصادفات رخ داده 59 درصد سواری‌ها و 18 درصد موتورسیکلت‌ها عامل وقوع تصادف بودند و در تصادفات منجر به فوت 52 درصد سواری‌ها، 20 درصد وانت بارها و 14 درصد موتور سیکلت‌ها مقصر هستند.  
 
وی به طرح توقیف موتورسیکلت‌های مزاحم و متخلف اشاره کرد و یادآور شد: تعداد 18 هزار و 148 دستگاه موتورسیکلت متخلف و مزاحم و تعداد 632 دستگاه خودرو مزاحم مردم و ایجاد آلودگی توقیف شدند.
 
فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه با بیان اینکه عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بیشترین علل وقوع تصادفات بودند ابراز داشت: میزان فوتی‌های تصادفات درون شهری و برون شهری در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش یافته است.  
 
وی اضافه کرد: تعداد 798 دستگاه خودرو با جریمه بیش از یک میلیون تومان در پنج ماه نخست سال جاری توقیف شده و در این مدت 75 گواهینامه رانندگی به علت اخذ نمرات منفی توقیف شده که این موضوع در راستای ایجاد فرهنگ ترافیکی و بهبود وضعیت ترافیکی استان بوده است.
مهدیان نسب بیان داشت: در اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش ظرف هفته گذشته با 97 نفر از افراد شرور و اراذل و اوباش برخورد و پرونده آنها به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برقراری امنیت بدون همراهی و مشارکت مردم قطعأ امکان پذیر نیست تصریح کرد: شعار و رویکرد ناجای استان در سال جاری امنیت مردم نهاد، پلیس خدمتگذار است.
 
فرمانده انتظامی استان همدان عنوان کرد: امنیتی که در راستای خلق حماسه سیا و اقتصادی است با اراده و همراهی مردم با استفاده از دو فاکتور سرمایه انسانی و اجتماعی میسر می‌شود.

وی ادامه داد: امنیت بعد از اکسیژن و غذا بزرگ‌ترین نیاز و مؤلفه زندگی انسان است.
مهدیان نسب در ادامه به کشف یک محموله قاچاق مشروبات الکلی در روز چهارم شهریور سال جاری اشاره کرد و گفت: این باند تهیه و توزیع قاچاق مشروبات الکلی از مرزهای غربی وارد کشور شدند.
 
 وی ادامه داد: این محموله که شامل بیش از دوهزار و 500 بطری بود به مقصد استان‌های مرکزی کشور بارگیری شده بود.  
 
فرمانده انتظامی استان همدان در پایان با اشاره به اینکه در یک عملیات اطلاعاتی و پلیسی چهار نفر از اعضای یک محموله مشروبات الکلی دستگیر شدند، تصریح کرد: ارزش ریالی این محموله بیش از 400 میلیون تومان بوده و میزان جریمه 10 برابر قیمت کالای کشف شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار