در سال 91 هر ایرانی 452 عدد دارو مصرف کرده که در مقایسه با سال 76 که هر ایرانی 265 عدد دارو مصرف کرده، رشد قابل ملاحظه ای را نشان می دهد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛عباس کبریایی زاده عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی کشور در دوازدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران با اشاره به افزایش مصرف دارو در سال های اخیر، افزود: در سال 91 حدود 35 میلیارد عدد دارو در کشور مصرف شده که در مقایسه با سال 76 که 14 میلیارد عدد دارو مصرف شده بود، افزایش 2 برابری را نشان می دهد.

وی در ادامه در خصوص میزان واردات دارو، تصریح کرد: واردات دارو نیز به 1.4 میلیارد قلم رسیده که رشد 3 برابری را نشان داده و از نظر ارزشی نیز در بازار دارویی ایران شاهد رشد 17 درصد متوسط با حذف یارانه پرداختی بوده که متوسط رشد دارو را به بیش از 25 درصد برای داروهای قلبی، دیابت و تنفسی می رساند.

کبریایی با اعلام7.2 درصدی ارزش داروهای تولید داخل بیشتر از داروهای وارداتی، اذعان داشت: هم اکنون 95 درصد داروها در داخل تولید شده، این مهم باعث پایین آمدن قیمت داروهای تولید داخل و دسترسی آسان بیماران به این داروها می شود.

وی سرانه مصرف را عددی نگران کننده دانست و اظهار داشت: در سال 91 هر ایرانی 452 عدد دارو مصرف کرده که در مقایسه با سال 76 که هر ایرانی 265 عدد دارو مصرف کرده بود، رشد قابل ملاحظه ای را نشان می دهد./ع2
برچسب ها: دارو ، یارانه ، داروساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار