اولویت اساسی مدیریت جدید سازمان غذا و دارو باید بازگرداندن اهمیت و خروج از روزمرگی در حوزه دارویی کشور باشد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبر نگاران؛ دکتر سید حمید خویی رئیس انجمن علمی داروسازان ایران در حاشیه برگزاری دوازدهمین کنگره انجمن علمی داروسازان ایران، با اشاره به اینکه طی ماه های گذشته شاهد بی سیاستی و بی نظمی در بازار دارویی به ویژه عرصه تصمیم گیری ها بودیم، در جمع خبرنگاران بیان داشت: بسیاری از روزمرگی ها به دلایل گوناگون ناشی از شرایط خاص اقتصادی و تغییر نرخ ارز، انتقال ارز و تحریم حاصل شد که تصمیم گیران نهادهای مدیریتی را به سوی روزمرگی کشاند.

وی با اشاره به اینکه این اوضاع موجب برهم خوردن عرضه و تقاضای دارو در بازار شد گفت: وجود این شرایط تعادل بازار را برهم زد و هنگامی که عرضه و تقاضا با مشکل مواجه شود، شبکه های قاچاق و احتکار دارو تشکیل می شود.

وی تصریح کرد: مدیریت جدید سازمان غذا و دارو باید آرامش لازم را به بازار دارویی بازگرداند و به سوی تصمیم گیریهای میان مدت، درازمدت و کوتاه مدت و همچنین مقابله با شبکه های قاچاق حرکت کند.
 
وی با تاکید بر اینکه دارو با جان بیمار سر و کار دارد، خاطرنشان ساخت: سازمان غذا و دارو باید با متخلفانی که بازار دارویی را دچار آشفتگی کرده و سلامت بیماران را به خطر انداخته اند، برخورد کند./ع2
برچسب ها: دارو ، امنیت ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار