مشاور پارلمانی رئیس قوه قضاییه به تعامل دولت و حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: این تعامل و ارتباط تنگاتنگ موجب افزایش دین‌مداری در سطح جامعه شده و خواسته‌های مردم را برآورده می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام علی بنایی با تبریک هفته دولت بیان کرد:‌ آنچه که از دولت اسلامی به مفهوم عام انتظار می‌رود این است که باید در راستای بهبود روابط اجتماعی و معیشت مردم به صورت جدی گام بر دارد.

وی افزود: دولت باید با ایجاد بستری مناسب در راستای بهبود روابط اجتماعی و معیشتی مردم گام بردارد و با عمل به قانون و قواعد اسلامی در اداره دولت، جایگاه دولت را به عنوان مرد اجرای قانون به مردم نشان دهد.

مشاور پارلمانی رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: اگر دولتی عمل به قواعد اسلامی را در دستور کار خود قرار دهد و بتواند به این وسیله به بهبود روابط اجتماعی مردم کمک کند، می‌تواند به همین میزان سطح اعتماد اجتماعی مردم را به دولت افزایش دهد.

بنایی ادامه داد: در صورتی که اعتماد دولت به مردم و مردم به دولت افزایش یابد، به همان میزان فرهنگ مدارا نیز با افزایش روبه‌رو شده و تعامل طرفین برای دولت، به ایجاد انگیزه برای خدمات رسانی بیشتر خواهد انجامید.

بنایی اضافه کرد:‌ در صورتی که دولت رفتارهای مناسبی در این زمینه از خود نشان دهد، مراجع نیز به عملکرد دولت رویکرد مثبتی خواهند داشت و بدین وسیله افزایش دین مداری را در برنامه‌های دولت شاهد خواهیم بود.

بنایی یادآور شد: تعامل جدی دولت با مراجع و حوزه موجب اجرایی شدن دیدگاه‌های معرفتی و هدایت جامعه به سمت و سوی دینی می‌شود./س

برچسب ها: قم ، تعامل ، دولت ، حوزه ، مراجع ، حل ، مشکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.