مالکيت سهام عدالت خصوصي و مديريت آن دولتي است که اين امر مانع خصوصي‌سازي مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ حسن نژاد نماينده مجلس در نشست کاري بازار سرمايه که با محوريت انتظارات فعالان بازار سرمايه از دولت برگزار شد گفت: يکي از اولويت‌هاي مهم کشور بايد درست کردن اقتصاد کشور باشد زيرا اگر توليد خوب نباشد بازار سرمايه‌اي نيز در کار نخواهند بود.

وي ادامه داد: در سال 90 ارزش بازار سرمايه به 120 ميليارد دلار رسيد و هم اکنون نيز ارزش بازار به 90 ميليارد دلار رسيده است اکنون بازار سرمايه شاخص محور شده است در حاليکه وظيفه‌ي بازار تامين مالي است و انتظار ما از دولت اين است که بازار سرمايه در اقتصاد نقش مهمي ايفا کند نه در سرمايه عده‌اي اندک.

حسن نژاد تصريح  کرد: سهام عدالت باعث شد تا خصوصي سازي اتفاق نيفتد زيرا مالکيت خصوصي شده اما مديريت سر جاي خود باقي مانده که اين امر مانع رشد مي‌شد.

وي در خصوص نهادهاي مالي افزود: برخي نهادهاي مالي مانند شستا به نوعي حياط خلوت عده‌اي شده است که با اين اوصاف بايد در آينده تمام نقدينگي از فروش نفت را شستا دهيم.

نماينده مجلس تصريح کرد: بزرگان و فعالان بازار سرمايه بايد براي گسترش ديدگاههاي خود فعال باشند تا مديران خوبي روي کار بيايند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: سهام ، عدالت ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار