شمس‌الدین حسینی در مراسم تودیع خود گفت: تمام تلاش خود را در این وزارتخانه طی 5 سال گذشته به گونه‌ای انجام داده‌ام که وابستگی اقتصاد کشور به نفت نجات پیدا کرده تا درآمدهای مالیاتی نقش مهمتری در بخش تامین درآمدهای مالی کشور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی دولت دهم در مراسم تودیع خود با بیان این مطلب گفت: تمام تلاش من در این مدت 5 سال مسئولیت در وزارت امور اقتصاد و دارایی این بوده است که بتوانم گام مهمی براساس کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و ارتقا جایگاه سایر منابع مالی، بویژه مالیات را در کشور بردارم.  
 
وی تصریح کرد: در حوزه مالیات با اجرای طرح جامع مالیاتی و اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده توانستیم گام مهمی در راستای جذب بیشتر درآمدهای مالیاتی در کشور برداریم که این نویدبخش کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی است. در بحث خصوصی‌سازی همانطور که می‌دانید کار مهمی در این عرصه صورت گرفت به طوری که توانستیم 140 هزار میلیارد تومان از سهام بنگاه‌ها و موسسات اقتصادی را از مالکیت دولت خارج کرده و به بخش خصوصی واگذار کنیم.  
 
سخنگوی اقتصادی دولت دهم ادامه داد: در رابطه با سهام عدالت یکی از بزرگترین‌ کارهایی که انجام شد موضوع توزیع سهام عدالت بود که باعث تشکیل شکاف‌های شرکت‌های استانی در این رابطه شد.  
 
حسینی در ادامه جلسه تودیع خود در رابطه با تجهیز منابع ریالی و ارزی و در نهایت موضوع نظام بانکی کشور عنوان کرد: همانطور که قبلا هم گفتم من نمره ایثار به نظام بانکی کشور می‌دهم زیرا نظام بانکی در شرایطی که با انواع تحریم‌های اقتصادی کشور مواجه بود بار سنگین تامین نیازهای مالی کشور را به سرانجام برساند.  
 
وی تصریح کرد: نظام بانکی کشور در شرایط کنونی نیاز به دلجویی دارد و من از مسئولان دولت یازدهم بویژه تیم اقتصادی می‌خواهم که از نظام بانکی دلجویی کنند.  
 
وزیر اقتصاد دولت دهم ادامه داد: حوزه بانکی در این پنجساله توانسته با ریسک بالا نیاز مالی کشور را به خوبی جواب دهد.  
 
حسینی در رابطه با عملکرد حوزه گمرک تاکید کرد: گمرکات کشور با اجرای طرح جامع گمرکی و اصلاح قانون نظام گمرکی توانستم گام‌های موثری برای اجرای فعالیت‌های گمرک نوین به مرحله اجرا بگذارم که این کار خود باعث بهبود معیشت کارکنان گمرک کشور شد.  
 
وی در رابطه با بحث خزانه‌داری عنوان کرد: همانطور که می‌دانید تامین منابع مالی برای بخش‌های مختلف اقتصادی از اولویت ویژه‌ای برخوردار است که خزانه‌داری کشور توانست نیازهای مالی کشور را با 60 درصد منابع آنها در شرایطی که تحریم‌ها سخت‌تر و سخت‌تر می‌‌شد، تامین کند.  
 
وزیر اقتصاد در پایان مراسم تودیع خود با بیان این نکته که نظام اقتصادی کشور نیازمند همراهی همه مسئولان و دلسوزان است برای وزیر جدید وزارت امور اقتصاد و دارایی آرزوی موفقیت و توفیق کرد.  
انتهای پیام/  

برچسب ها: حسینی ، وزیر ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار